Послови

12.06.2024.

ПРЕКРШАЈНИ СУД У ЧАЧКУ

ПРЕКРШАЈНИ СУД У ЧАЧКУ

ПРЕКРШАЈНИ СУД У ЧАЧКУ

оглашава

ЈАВНИ КОНКУРС
ЗА ПОПУЊАВАЊЕ ИЗВРШИЛАЧКОГ РАДНОГ МЕСТА

I Орган у коме се радно место попуњава: Прекршајни суд у Чачку, Краља Петра I бб, Чачак.

II Радно место које се попуњава:

Записничар/референт

Опис послова: по годишњем распореду послова обавља све дактилографске послове у предметима додељеним у рад судији код кога је распоређен, пише записнике, врши унос текстова по диктату, врши препис текстова и рукописа и израђује све врсте табела, стара се о савременом обликовању текста, припрема и штампа завршене материјале и дистрибуира их корисницима услуга, стара се о чувању и преносу података, доступности материјала, исправности опреме и рационалном коришћењу канцеларијског и другог потрошног материјала, заводи у попис судских списа писмена која су примљена док се предмети налазе у раду код судије, расписује позиве за заказана рочишта, здружује доставнице, повратнице, води рачуна о уредности списа који морају бити полепљени хронолошким редом, дежура са судијом по плану дежурства, обавља и друге послове по налогу судије и председника суда или секретара суда.

Услови: завршена средња школа четврти или трећи степен друштвеног, природног или техничког смера, положен испит за дактилографа Iа или Iб класе, положен државни стручни испит, најмање две године радног искуства у струци и потребне компетенције за рад на овом радном месту.

III Фазе изборног поступка и учешће кандидата:
Изборни поступак спроводи се из више обавезних фаза у којима се проверавају опште функционалне компетенције, посебне функционалне компетенције, понашајне компетенције и фазе у којој се спроводи интервју са Комисијом. Сходно Правилнику о саставу конкурсне комисије, начину провера компетенција, критеријумима и мерилима за избор на извршилачка радна места у судовима и јавним тужилаштвима („Службени гласник РС”, бр. 30/19 од 25.4.2019.године), у изборном поступку Комисија ће вредновати стручну оспособљеност кандидата оцењујући испуњеност услова према тексту огласа, усаглашеном са описом радног места према Правилнику којим се уређује унутрашње уређење и систематизација радних места у Прекршајном суду у Чачку.

1. Провера општих функционалних компетенција:
Вршиће се из области знања опште функционалне компетенције организација и рад државних органа Републике Србије, из области знања и вештина опште функционалне компетенције дигитална писменост и из области знања и вештина опште функционалне компетенције пословна комуникација и то: компетенција организација и рад државних органа Републике Србије биће проверена путем теста са питањима затвореног типа, који кандидати решавају обележавањем једног од више понуђених одговора. Тест сачињава Комисија методом случајног избора из базе питања затвореног типа, која ће бити објављена на интернет презентацији Прекршајног суда у Чачку. Компетенција дигитална писменост биће проверена решавањем задатака практичним радом на рачунару, а тест сачињава Комисија методом случајног избора из базе података затвореног типа, која ће бити објављена на интернет презентацији Прекршајног суда у Чачку. Компетенција пословна комуникација проверава се решавањем теста који ће се радити у писменој форми. Кандидати тест решавају заокруживањем једног од више понуђених одговора, а тест сачињава комисија методом случајног избора из базе питања затвореног типа, која ће бити објављена на интернет презентацији Прекршајног суда у Чачку. 

Напомена: у погледу провере опште функционалне компетенције дигитална писменост (поседовање знања и вештина у основама коришћења рачунара, основама коришћења интернета, обради текста и табеларне калкулације), ако кандидат поседује важећи сертификат, потврду или други одговарајући доказ о поседовању знања и вештина из наведених области на траженом нивоу и жели да на основу њега буде ослобођен тестирања компетенције дигитална писменост, неопходно је да уз пријавни образац (уредно и у потпуности попуњен у делу Рад на рачунару), достави и тражени доказ у оригиналу или овереној фотокопији. Провера сваке од општих функционалних компетенција не може трајати дуже од једног сата. Кандидати који су освојили један бод у провери одређене компетенције, искључују се из даљег изборног поступка. Информације о материјалу за припрему кандидата за проверу општих функционалних компетенција могу се наћи на интернет презентацији Прекршајног суда у Чачку.

2. Провера посебних функционалних компетенција:
Провераваће се: 1. Познавање прописа релеватних за надлежност и организацију рада суда – провера ће се вршити писаним путем – тест, који се састоји од 15 питања са више понуђених одговора. Тест ће саставити Комисија методом случајног избора 24 сата пре почетка провере, из базе питања која ће бити благовремено објављена на интернет презентацији Прекршајног суда у Чачку. Кандидати ће тест радити у папирној форми, заокруживањем једног од више понуђених одговора. Свако брисање или исправка датог одговора сматра се као нетачан одговор. Уколико се кандидат на тесту служи недозвољеним средствима, Комисија ће таквог кандидата удаљити са теста. У том случају сматра се да кандидат није положио тест. Време за израду теста је један сат.
2. Поседовање вештине куцања провера ће се вршити практичним радом на рачунару, тако што ће члан комисије гласно диктирати судску одлуку, коју ће кандидат куцати на рачунару. Сви кандидати ће радити исту одлуку, време провере је 5 минута. Комисија ће саставити 3 различита задатка (судске одлуке) најкасније 24 сата пре почетка провере, од којих ће методом случајног избора изабрати задатак (судску одлуку) коју ће решавати сви пријављени кандидати.

3. Поседовање знања и вештина припреме материјала и вођење записника - провера ће се вршити усменим путем, што подразумева разговор са кандидатом, где кандидат у усменом облику даје предлог решења одређеног задатка који је типичан за обављање послова на радном месту записничара. Комисија ће саставити 3 задатка најкасније 24 сата пре почетка провере, од којих ће методом случајног избора изабрати задатак који ће решавати сви пријављени кандидати. Време за израду писаног задатка не може да буде дуже од једног сата, а време припреме усменог задатка не може бити дуже од пола сата.
Мерила која ће бити коришћена за вредовање функционалних компентенција путем разговора са кандидатом су следећа: 1) стручна заснованост, 2) аналитичност, 3) систематичност, 4) прецизности и тачност навођења података и 5) јасноћа у изношењу личног става и мишљења.

3. Провера понашајних компетенција:
По провери општих и посебних фунционалних компетенција у изборном поступку провериће се и понашајне компетенције и то: управљање информацијама, управљање задацима и остваривање резултата, оријентација ка учењу и променама, изградња и одржавање професионалних односа и „савесност, посвећеност и интегритет. Провера ће бити извршена интервјуом базираном на компетенцијама, а у складу са чл.22 Правилника о саставу конкурсне комисије, начину провере компетенција, критеријумима и мерилима за избор за извршилачка радна места у судовима и јавним тужилаштвима.

4. Интервју са комисијом и вредновање кандидата:
Након провере понашајних компетенција комисија ће обавити усмени интервју са кандидатима ради процене мотивације за рад на радном месту за које је расписан јавни конкурс и прихватања вредности државних органа.

IV Врста радног односа и место рада: Радни однос се заснива на неодређено време у Прекршајном суду у Чачку.

V Општи услови за рад на свим радним местима (чл. 45 Закона о државним службеницима): да је учесник конкурса пунолетан држављанин Републике Србије, да учесник конкурса има прописану стручну спрему потребно за тражено радно место и да испуњава друге услове одређене Законом, 2.прописима и Правилником о унутрашњем уређењу и систематизацији радним места у државном органу, да учесник конкурса раније није престао радни однос у државном органу због теже повреде дужности из радног односа, да учесник конкурса није осуђиван на казну затвора од најмање 6 месеци.

VI Рок за подношење пријава на конкурс: Рок за подношење пријава на конкурс са кратком биографијом и одговарајућом документацијом је 8 дана и почиње да тече наредног дана од дана када је јавни конкурс оглашен у периодичном издању огласа „Послови“ Националне службе за запошљавање.

VII Пријава на конкурс: Врши се на обрасцу пријаве који је доступан на интернет презентацији Прекршајног суда у Чачку http://ca.pk.sud.rs/ или се преузима доласком непосредно у просторије Судске управе Прекршајног суда у Чачку на адреси Чачак, улица Краља Петра I бб, а пријава садржи и податке о начину прибављања податка из службених евиденција (кандидат се опредељује да ли ће сам прибавити податке о чињеницама о којима се води службена евиденција или ће то орган учинити уместо њега);

Кандидати пријаве на конкурс подносе на адресу: Прекршајни суд у Чачку, улица Краља Петра I бб предајом лично на писарницу суда или препорученом пошиљком са назнаком, у зависности на којем радном месту конкуришу: “За конкурс за пријем на радно место записничар - не отварати”.

Приликом предаје пријаве на конкурс, пријава добија шифру под којом подносилац пријаве учествује у даљем изборном поступку. Шифра пријаве уноси се у образац пријаве након што Комисија састави списак кандидата међу којима се спроводи изборни поступак. Подносиоци пријаве се обавештавају о додељеној шифри у року од 3 дана од пријема пријаве, достављањем наведеног податка на начин који је у пријави назначен за доставу обавештења.

VIII Докази које прилажу кандидати уз пријаву на конкурс: уз пријаву на конкурс кандидати су дужни да приложе следећу документацију: биографија са наводима о досадашњем радном искуству, уверење о држављанству Републике Србије (оригинал или оверена фотокопија); извод из матичне књиге рођених (оригинал или оверена фотокопија); оригинал или оверену фотокопију дипломе којом се потврђује тражена стручна спрема; оригинал или оверену фотокопију исправа којима се доказује радно искуство у струци (потврде, решења, уговори и други акти из којих се може утврдити на којим пословима је стечено радно искуство); уверење да против лица није покренут кривични поступак, нити истрага (не старије од 6 месеци), потврду да кандидату није престао радни однос у државном органу због теже повреде дужности из радног односа коју издаје државни орган у коме је кандидат био у радном односу (подносе само кандидати који су били у радном односу у другом државном органу); уверење да учесник конкурса није осуђиван на казну затвора од најмање 6 месеци издато од стране Министарства унутрашњих послова Републике Србије / не старије од 6 месеци); сертификат или други доказ о познавању рада на рачунару (уколико поседује исти); уверење о положеном испиту за дактилографа IА или IБ-класе за радно записначар, 2 примерка обрасца 1- или 1а- изјава у којој се учесник конкурса опредељује да ли ће сам доставити податке о чињеницама о којима се води службена евиденција или ће то орган учинити уместо њих; уверење о положеном државном стручном испиту за рад у државним органима (уколико је у питању кандидат који нема положен државни стручни испит, исти ће бити обавезан да у случају пријема у радни однос на неодређено време положи државни стручни испит у законом прописаном року (тј.у року од 6 месеци од дана заснивања радног односа) сходно чл.102 Закона о државним службеницима. Потребно је да кандидати пријаву потпишу својеручно. Сви докази прилажу се у оригиналу или фотокопији која је оверена код јавног бележника (изузетно у градовима и општинама у којима нису именовани јавни бележници, приложени докази могу бити оверени у основним судовима, судским јединицама, пријемним канцеларијама основних судова, односно општинским управама које послове овере обављају као поверени посао). Као доказ се могу приложити и фотокопије докумената које су оверене пре 1. марта 2017. године у основним судовима, односно општинским управама (осим уверења о неосуђиваности и уверења да се не води кривични поступак, које не може да буде старије од шест месеци). Државни службеник који се пријављује на јавни конкурс, уместо уверења о држављанству и извода из матичне књиге рођених подноси решење о распоређивању или премештају на радно место у органу у коме ради или решење да је нераспоређен. Одредбама чланова 9. и 103. Закона о општем управном поступка („Службени гласник Републике Србије” бр. 18/2016) прописано је између осталог да у поступку који се покреће по захтеву странке орган може да врши увид, прибавља и обрађује личне податке о чињеницама о којима се води службена евиденција када је то неопходно за одлучивање, осим ако странка изричито изјави да ће податке прибати сама. Сходно наведеном потребно је да учесник конкурса у делу „Изјава”, у обрасцу пријаве, заокружи на који начин жели да се прибаве његови подаци из службених евиденција. Документ о чињеницама о којима се води службена евиденција је: извод из матичне књиге рођених, уверење о држављанству, уверење о положеном правосудном испиту, уверење о положеном државном иститу, уверење да се против кандидата не води кривични поступак и уверење да кандидат није осуђиван на казну затвора од најмање шест месеци. Наведене доказе кандидат може доставити уз пријаву и сам, а у циљу ефикаснијег и бржег спровођења изборног поступка.

IX Датум и место провере компетенција учесника конкурса у изборном поступку: са учесницима конкурса чије су пријаве благовремене, допуштене, разумљиве, потпуне, уз које су приложени сви потребни докази и који испуњавају услове предвиђене огласом о јавном конкурсу, на основу података наведених у обрасцу пријаве на конкурс, изборни поступак ће се спровести у просторијама Прекршајног суда у Чачку, ул. Краља Петра I бб. О датуму и месту за сваку од наведених фаза поступка кандидати ће бити благовремено обавештени у складу са одредбама чл. 24 Уредбе о интерном и јавном конкурсу, с тим да ће прва од предвиђених провера (опште функционалне компетенције) бити у што краћем року заказана, одмах након подношења пријава и формирања листе кандидата.

X Лице задужено за давање обавештења о конкурсу: Драгица Томовић, сарадник за кадровске и персоналне послове у Прекршајном суду у Чачку, контакт телефон: 032/326-105.

Напомена: Неблаговремене, недопуштене, неразумљиве и непотпуне пријаве и пријаве уз које нису приложени сви потребни докази (оверене фотокопије или оригинал), конкурсна комисија ће одбацити, сходно одредби чл.55. Закона о државним службеницима. Кандидат који се не одазове позиву да учествује у провери једне компетенције, искључује се из даљег тока изборног поступка,о чему ће бити обавештен у складу са чл. 24 ст.2 Уредбе о интерном и јавном конкурсу за попуњавање радних места у државним органима. Кандидат који не испуни мерило за проверу одређене компетенције у једној фази изборног поступка, обавештава се о резултату провере компетенције и не позива се да учествује у провери следеће компетенције у истој или наредној фази изборног поступка, сходно чл. 26 ст.4 Уредбе о интерном и јавном конкурсу за попуњавање радних места у државним органима. Сви докази прилажу се на српском језику, односно уколико су на страном језику морају бити преведени на српски језик и оверени од стране овлашћеног судског тумача. Диплома којом се потврђује стручна спрема, а која је стечена у иностранству, мора бити нострификована. Као државни службеник на извршилачком радном месту може да се запосли и лице које нема положен државни стручни испит, али је дужно да га положи у прописаном року. Положен државни испит није услов, нити предност за заснивање радног односа. Кандидати са положеним државним стручним испитом немају предност у изборном поступку у односу на кандидате без положеног државног стручног испита. Државни службеник који је засновао радни однос на неодређено време, а који нема положен државни стручни испит, дужан је да положи државни стручни испит у року од шест месеци од дана заснивања радног односа. Јавни конкурс спроводи конкурсна Комисија именована Одлуком председника Прекршајног суда у Чачку. Обавештавају се учесници јавног конкурса да ће се документација враћати искључиво на писани захтев учесника. Сви изрази и појмови који су у овом огласу изражени у граматичком мушком роду, односе се без дискриминације и на особе женског пола. Овај оглас објављује се на интернет презентацији и огласној табли Прекршајног суда у Чачку, на порталу е-управе, на порталу Службе за управљање кадровима и интернет презентацији и периодичном издању огласа Националне службе за запошљавање.