Послови

22.05.2024.

КАНЦЕЛАРИЈА ЗА КОСОВО И МЕТОХИЈУ

КАНЦЕЛАРИЈА ЗА КОСОВО И МЕТОХИЈУ

КАНЦЕЛАРИЈА ЗА КОСОВО И МЕТОХИЈУ

На основу члана 54. Закона о државним службеницима („Службени гласник РС“, бр. 79/05, 81/05 - испр., 83/05 - испр., 64/07, 67/07 - испр., 116/08, 104/09, 99/14, 94/17, 95/18, 157/20 и 142/22), члана 9. став 1. Уредбе о интерном и јавном конкурсу за попуњавање радних места у државним органима („Службени гласник РС“, број 2/19 и 67/21) оглашава

ЈАВНИ КОНКУРС
ЗА ПОПУЊАВАЊЕ ИЗВРШИЛАЧКИХ РАДНИХ МЕСТА

I Орган у коме се раднa местa попуњавају: Канцеларија за Косово и Метохију, Нови Београд, Булевар Михајла Пупина 2.

II Радна места која се попуњавају:

1. Радно место за кадровске послове, разврстано у звање млађи саветник
Група за опште правне и кадровске послове, Сектор за опште и правне послове
1 извршилац

Опис послова: Учествује у изради појединачних аката из области управљања људским ресурсима, првостепених и других аката о правима, обавезама и одговорности државних службеника и уговоре о раду и друга акта у вези са радноправним статусом намештеника; учествује у поступку индентификације потреба за кадровима у наредном планском периоду, анализира кадровске потребе и припрема нацрт плана кадрова за потребе Канцеларије; врши аналитичку процену радних места; учествује у поступку вредновања радне успешности државних службеника; учествује у организовању обуке државних службеника и намештеника; води одговарајуће евиденције о државним службеницима и намештеницима у Канцеларији; учествује у реализацији поступка осигурања запослених; сарађује са министарствима, Службом за управљање кадровима, Републичким фондом ПИО, Националном службом за запошљавање и другим органима државне управе ради остваривања права запослених из радног односа; обавља и друге послове по налогу руководиоца Групе.

Услови: Стечено високо образовање из научне, односно стручне области у оквиру образовно-научног поља друштвено-хуманистичких наука, техничко-технолошких наука или природно-математичких наука на основним академским студијама у обиму од најмање 240 ЕСПБ, мастер академским студијама, специјалистичким академским студијама, специјалистичким струковним студијама, односно на основним студијама у трајању од најмање 4 године или специјалистичким студијама на факултету и најмање једна година радног искуства у струци или најмање пет година радног стажа у државним органима, положен државни стручни испит, као и потребне компетенције за рад на радном месту.

2. Радно место контисте - билансиста, разврстано у звање саветник
Група за опште финансијске послове, Сектор за финансијске послове
1 извршилац

Опис послова: Врши послове контирања пословних промена и припрема документацију за евидентирање нефинансијских улагања (основних средстава) у књигама основних средстава и аналитичким евиденцијама и доставља их Управи за заједничке послове републичких органа ради књиговодственог евидентирања; води материјално – финансијско књиговодство и врши хронолошко одлагање за архивирање целокупне документације; врши квартално и годишње усаглашавање главне књиге са помоћним књигама и евиденцијама као и са књиговодством Консолидованог рачуна буџета Републике Србије; израђује периодичне и годишње финансијске извештаје односно завршне рачуне како Канцеларије тако и правних субјеката у њеној надлежности и саставља статистичке и друге извештаје за интерне и екстерне кориснике; прати реализацију склопљених уговора из своје надлежности и учествује у припреми и извршењу буџета и финансијских планова; сарађује у пословима око усклађивање стања имовине са стварним стањем приликом годишњег и ванредних пописа; предлаже имовину за расходовање и стара се о књиговодственом евидентирању расходовања имовине и отпису вредности основних средстава, евентуалних вишкова и мањкова имовине а по одлуци директора Канцларије; обавља друге послове по налогу руководиоца Групе.

Услови: Стечено високо образовање из научне области економске науке на основним академским студијама у обиму од најмање 240 ЕСПБ, мастер академским студијама, специјалистичким академским студијама, специјалистичким струковним студијама, односно на основним студијама у трајању од најмање 4 године, или специјалистичким студијама на факултету, положен државни стручни испит, радно искуство у струци од најмање три године, као и потребне компетенције за рад на радном месту.

3. Радно место за подршку праћења финансирања и координацију послова са јединицама локалне самоуправе, разврстано у звање саветник
Група за унапређење локалних административних капацитета и финансијску подршку у функционисању, Сектор за финансијске послове
1 извршилац

Опис послова: Израђује програм побољшања рада локалне самоуправе на територији АП Косово и Метохија; прикупља и размењује информације, даје потребне информације представницима органа локалне самоуправе и јавних служби чији су оснивачи јединице локалне самоуправе; учествује у процесу реализације финансирања институција Републике Србије на територији АП Косово и Метохија; врши пријем и евиденцију захтева са терена и прикупља финансијску документацију у области финансирања локалних самоуправа на територији АП Косово и Метохија; учествује у пословима који се односе на праћење законитости располагања средствима на територији АП Косово и Метохија; израђује нацрте решења о преносу буџетских средстава Канцеларије на име материјалних трошкова за рад локалним самоуправама; сарађује са другим органима државне управе у области финансирања на територији АП Косово и Метохија; обавља и друге послове по налогу руководиоца Групе.

Услови: Стечено високо образовање из научне, односно стручне области у оквиру образовно-научног поља друштвено-хуманистичких наука, техничко-технолошких наука или природно-математичких наука на основним академским студијама у обиму од најмање 240 ЕСПБ, мастер академским студијама, специјалистичким академским студијама, специјалистичким струковним студијама, односно на основним студијама у трајању од најмање 4 године, или специјалистичким студијама на факултету, положен државни стручни испит, радно искуство у струци од најмање три године, као и потребне компетенције за рад на радном месту.

4. Радно место за праћење остваривања права социјално угрожених грађана, разврстано у звање самостални саветник
Група за бригу о породици и социјалној заштити, Сектор за повратак, социјална питања и људска права
1 извршилац

Опис послова: Прати реализацију плана и програма пружања и исплате помоћи социјално угроженим категоријама становништва на територији АП Косово и Метохија, као и плана и програма за унапређење квалитета рада институција социјалне заштите и борбе против сиромаштва; утврђује и анализира приоритетне потребе социјално угрожених лица; прати реализацију пружања хуманитарне помоћи на територији АП Косово и Метохија; координира и посредује у комуникацији у мултиетничким срединама; контролише процес реализације активности транспорта и дистрибуције хуманитарне помоћи намењене угроженом становништву на територији АП Косово и Метохија и интерно расељеним лицима; прати процес дистрибуције хуманитарне помоћи и сарађује са хуманитарним и невладиним организацијама; води базе података и регистре о стању на терену; оперативно води евидениције приоритетних потреба српске и осталих неалбанских повратничких заједница на територију АП Косово и Метохија; учествује у оперативним пословима обиласка, пријема и евидентирања потенцијалних повратника на територију АП Косово и Метохија; учествује у раду комисије за доделу једнократних помоћи повратницима и угроженим интерно расељеним лицима; обавља и друге послове по налогу руководица Групе.

Услови: Стечено високо образовање из научне, односно стручне области у оквиру образовно-научног поља друштвено-хуманистичких наука, техничко-технолошких наука или природно-математичких наука на основним академским студијама у обиму од најмање 240 ЕСПБ, мастер академским студијама, специјалистичким академским студијама, специјалистичким струковним студијама, односно на основним студијама у трајању од најмање 4 године, или специјалистичким студијама на факултету, положен државни стручни испит, радно искуство у струци од најмање пет година, као и потребне компетенције за рад на радном месту.

5. Радно место за послове из области развоја квалитета живота деце и омладине и сарадње са невладиним организацијама, разврстано у звање саветник
Група за повратак, пружање подршке пројектима повратка, социохуманитарних активности и унапређивања квалитета живота, Сектор за повратак, социјална питања и људска права
1 извршилац

Опис послова: Прикупља податке ради праћења реализације одобрених пројеката у области опстанка, хуманитарне помоћи и повратка на територију АП Косово и Метохија, пружања подршке процесу опстанка и повратка, унапређење квалитета живота деце и омладине, као и подизање капацитета и нивоа сарадње организација цивилног друштва на територији АП Косова и Метохија; учествује у раду комисије за одабир пројеката; сарађује са представницима невладиних удружења у оквиру области рада Групе и прати делатност невладиних организација на територији АП Косово и Метохија; сарађује са невладиним организацијама које се баве евиденцијом и повратком прогнаних и интерно расељених лица на територију АП Косово и Метохија, као и њиховим потребама; поступа по захтевима спортских савеза са територије АП Косово и Метохија у вези индивидуалних захтева; учествује у предлагању и праћењу реализације програма и пројеката из области спорта и израђује извештаје о добијеним средствима, критеријумима и начину њихове расподеле и предлаже облике и начине сарадње, сараднике у заједничким акцијама и пројектима у области спорта, омладине и образовања на територији АП Косово и Метохија; сарађује са хуманитарним и невладиним организацијама у циљу пружања помоћи и побољшања услова рада спортских удружења и савеза на територији АП Косово и Метохија, са ресорним министарствима, радним групама, другим секторима, спортским клубовима и савезима; обавља и друге послове по налогу по налогу руководиоца Групе.

Услови: Стечено високо образовање из научне, односно стручне области у оквиру образовно-научног поља друштвено-хуманистичких наука, техничко-технолошких наука или природно-математичких наука на основним академским студијама у обиму од најмање 240 ЕСПБ, мастер академским студијама, специјалистичким академским студијама, специјалистичким струковним студијама, односно на основним студијама у трајању од најмање 4 године, или специјалистичким студијама на факултету, положен државни стручни испит, радно искуство у струци од најмање три године, као и потребне компетенције за рад на радном месту.

6. Радно место за аналитичке послове, разврстано у звање самостални саветник
Самостални извршилац изван свих унутрашњих јединица
1 извршилац

Опис послова: Прикупља, класификује и анализира статистичке податке за потребе директора Канцеларије; прикупља информације и извештаје од свих сектора ради израде информација за дирекора; припрема саопштења директора и прикупља информације за учешће на међународним скуповима; прати активности министарства, посебних организација и служби Владе и о томе саставља извештаје за директора; обилази терен АП КиМ и саставља извештаје за потребе директора; припрема, обрађује и анализира податке и информације ради припреме саопштења за јавност; припрема документа релевантна за представљање Канцеларије на вебу који се добијају од стране сектора Канцеларије; учествује у припреме саопштења Канцеларије за јавност, припрема распоред активности директора, интервјуа и јавних наступа директора и води евиденцију заказаних медијских обавеза; припреа материјале за медијски наступ директора
обавља и друге послове по налогу директора.

Услови: Стечено високо образовање из научне, односно стручне области у оквиру образовно-научног поља друштвено-хуманистичких наука, техничко-технолошких наука или природно-математичких наука на основним академским студијама у обиму од најмање 240 ЕСПБ, мастер академским студијама, специјалистичким академским студијама, специјалистичким струковним студијама, односно на основним студијама у трајању од најмање 4 године, или специјалистичким студијама на факултету, положен државни стручни испит, радно искуство у струци од најмање пет године, као и потребне компетенције за рад на радном месту.

III Место рада за сва радна места: Нови Београд, Булевар Мухајла Пупина 2.

IV Фазе изборног поступка и учешће кандидата: Изборни поступак спроводи се из више обавезних фаза у којима се проверавају опште функционалне, посебне функционалне и понашајне компетенције и фазе у којој се спроводи интервју са комисијом.
Кандидатима који учествују у изборном поступку прво се проверавају опште функционалне компетенције.
У изборном поступку проверавају се:
Опште функционалне компетенције и то:
Организација и рад државних органа РС - провераваће се путем теста (писано),
Дигитална писменост - провераваће се решавањем задатака (практичним радом на рачунару), Пословна комуникација - провераваће се путем симулације (писано).

Напомена:
У погледу провере опште функционалне компетенције Дигитална писменост, ако поседујете важећи сертификат, потврду или други одговарајући доказ о познавању рада на рачунару и желите да на основу њега будете ослобођени тестирања компетенције – Дигитална писменост, неопходно је да уз пријавни образац (уредно и у потпуности попуњен у делу *Рад на рачунару), доставите и тражени доказ у оригиналу или овереној фотокопији.
Комисија ће на основу приложеног доказа донети одлуку да ли може или не може да прихвати доказ који сте приложили уместо тестовне провере.
Информације o материјалимa за припрему кандидата за проверу општих функционалних компетенција могу се наћи на сајту Службе за управљање кадровима (www.suk.gov.rs).

Провера посебних функционалних компетенција:
1. За радно место за кадровске послове, разврстано у звање: млађи саветник:
Посебна функционална компетенција за област рада послова управљања људским ресурсима (прописе у области радно – правних односа у државним органима) - провераваће се путем симулације (усмено).
Посебна функционална компетенција за одређено радно место – планска документа, прописи и акти из надлежности и организације органа (Уредба о Канцеларији за Косово и Метохију) - провераваће се путем симулације (усмено).
Посебна функционална компетенција за одређено радно место - прописи из делокруга радног места (Закон о платама државних службеника и намештеника, Посебан колективни уговор за државне органе) - провераваће се путем симулације (усмено).

2. За радно место контисте - билансиста, разврстано у звање: саветник
Посебна функционална компетенција за област рада финансијско - материјалних послова (буџетски систем Републике Србије, поступак извршења буџета) - провераваће се путем симулације (усмено).
Посебна функционална компетенција за одређено радно место – планска документа, прописи и акти из надлежности и организације органа (Уредба о Канцеларији за Косово и Метохију) - провераваће се путем симулације (усмено).
Посебна функционална компетенција за одређено радно место - прописи из делокруга радног места (Правилник о стандардном класификационом оквиру и контном плану за буџетски систем) - провераваће се путем симулације (усмено).

3. За радно место за подршку праћења финансирања и координацију послова са јединицама локалне самоуправе, разврстано у звање: саветник
Посебна функционална компетенција за област рада послова финансијско - материјалних (буџетски систем Републике Србије, поступак извршења буџета) - провераваће се путем симулације (усмено).
Посебна функционална компетенција за одређено радно место – планска документа, прописи и акти из надлежности и организације органа (Уредба о Канцеларији за Косово и Метохију) - провераваће се путем симулације (усмено).
Посебна функционална компетенција за одређено радно место - прописи из делокруга радног места (Закон о локалној самоуправи, Закон о финансирању локалне самоуправе) - провераваће се путем симулације (усмено).

4. За радно место за праћење остваривања права социјално угрожених грађана, разврстано у звање: самостални саветник
Посебна функционална компетенција за област рада стручно-оперативних послова (методе и технике опсервације, прикупљања и евидентирања података) - провераваће се путем симулације (усмено).
Посебна функционална компетенција за одређено радно место – планска документа, прописи и акти из надлежности и организације органа (Уредба о Канцеларији за Косово и Метохију) - провераваће се путем симулације (усмено).
Посебна функционална компетенција за одређено радно место - прописи из делокруга радног места (Закон о социјалној заштити и Закон о локалној самоуправи) - провераваће се путем симулације (усмено).

5. За радно место за послове из области развоја квалитета живота деце и омладине и сарадње са невладиним организацијама, разврстано у звање: саветник
Посебна функционална компетенција за област рада стручно-оперативних послова (методе и технике опсервације, прикупљања и евидентирања података) - провераваће се путем симулације (усмено).
Посебна функционална компетенција за одређено радно место – планска документа, прописи и акти из надлежности и организације органа (Уредба о Канцеларији за Косово и Метохију) - провераваће се путем симулације (усмено).
Посебна функционална компетенција за одређено радно место - прописи из делокруга радног места (Закон о удружењима и Закон о младима) - провераваће се путем симулације (усмено).

6. За радно место за аналитичке послове, разврстано у звање: самостални саветник
Посебна функционална компетенција за област рада стручно-оперативних послова (технике обраде и израде прегледа података) - провераваће се путем симулације (писано).
Посебна функционална компетенција за одређено радно место – планска документа, прописи и акти из надлежности и организације органа (Уредба о Канцеларији за Косово и Метохију) - провераваће се путем симулације (писано).
Посебна функционална компетенција за одређено радно место - прописи из делокруга радног места (Први споразум о принципима нормализације односа Београда и Приштине – „Бриселски споразум“) - провераваће се путем симулације (писано).

Напомена:
Информације o материјалимa за припрему кандидата за проверу посебних функционалних компетенција могу се наћи на сајту Канцеларије за Косово и Метохију (www.kim.gov.rs), као и на интернету.

Провера понашајних компетенција: Понашајне компетенције (управљање информацијама, управљање задацима и остваривање резултата, оријентација ка учењу и променама, изградња и одржавање професионалних односа, савесност, посвећеност и интегритет) - провераваће се путем психометријских тестова и интервјуа базираног на компетенцијама.

Интервју са комисијом и вредновање кандидата:Процена мотивације за рад на радном месту и прихватање вредности државних органа - провераваће се путем интервјуа са комисијом (усмено).

V Адреса на коју се подноси попуњен образац пријаве за конкурс: Канцеларија за Косово и Метохију, Булевар Михајла Пупина 2, 11070 Нови Београд, са назнаком „За јавни конкурс за попуњавање извршилачких радних места”.

VI Лицa којa су задужена за давање обавештења: Тања Мркић, тел: 011/301-4510, Канцеларија за Косово и Метохију, од 10.00 до 13.00 часова.

VII Општи услови за запослење: држављанство Републике Србије; да је учесник конкурса пунолетан; да учеснику конкурса раније није престајао радни однос у државном органу због теже повреде дужности из радног односа и да није осуђиван на казну затвора од најмање шест месеци.

VIII Рок за подношење пријава: Рок за подношење пријава је осам дана и почиње да тече наредног дана од дана оглашавања конкурса у периодичном издању огласа Националне службе за запошљавање.

IX Пријава на јавни конкурс: Врши се на Обрасцу пријаве који је приложен уз текст овог конкурса и који је саставни део Уредбе о интерном и јавном конкурсу за попуњавање радних места у државним органима („Службени гласник РС” број 2/2019 и 67/2021). Образац пријаве доступан је на интернет презентацији Службе за управљање кадровима и Канцеларије за Косово и Метохију или у штампаној верзији на писарници Канцеларије за Косово и Метохију, Булевар Михајла Пупина бр. 2, 11070 Нови Београд.
Пример правилно попуњеног обрасца пријаве се може погледати на блогу Службе за управљање кадровима (https://kutak.suk.gov.rs/vodic-za-kandidate) у одељку ,,Образац пријаве“.
Приликом предаје пријаве на јавни конкурс пријава добија шифру под којом подносилац пријаве учествује у даљем изборном поступку. Подносилац пријаве се обавештава о додељеној шифри у року од три дана од пријема пријаве, достављањем наведеног податка на начин који је у пријави назначио за доставу обавештења.

X Докази које прилажу кандидати који су успешно прошли фазе изборног поступка пре интервјуа са Конкурсном комисијом: Оригинал или оверена фотокопија уверења о држављанству; оригинал или оверена фотокопија извода из матичне књиге рођених; оригинал или оверена фотокопија дипломе којом се потврђује стручна спрема; оригинал или оверена фотокопија доказа о положеном државном стручном испиту за рад у државним органима (кандидати са положеним правосудним испитом уместо доказа о положеном државном стручном испиту, подносе доказ о положеном правосудном испиту); оригинал или оверена фотокопија доказа о радном искуству у струци (потврда, решење и други акти из којих се види на којим пословима, у ком периоду и са којом стручном спремом је стечено радно искуство).
Пример правилно попуњене потврде од послодавца се може погледати на блогу Службе за управљање кадровима (https://kutak.suk.gov.rs/vodic-za-kandidate) у одељку „Предаја докумената“, где можете преузети шаблон потврде коју послодавац може да попуни.
Државни службеник који се пријављује на јавни конкурс, уместо уверења о држављанству и извода из матичне књиге рођених подноси решење о распоређивању или премештају на радно место у органу у коме ради или решење да је нераспоређен.
Сви докази се прилажу у оригиналу или у фотокопији која је оверена код јавног бележника (изузетно у градовима и општинама у којима нису именовани јавни бележници, приложени докази могу бити оверени у основним судовима, судским јединицама, пријемним канцеларијама основних судова, односно општинским управама као поверени посао).
Као доказ се могу приложити и фотокопије докумената које су оверене пре 01. марта 2017. године у основним судовима, односно општинским управама.

XI Рок за подношење доказа: Кандидати који су успешно прошли претходне фазе изборног поступка, пре интервјуа са Конкурсном комисијом позивају се да у року од (5) пет радних дана од дана пријема обавештења доставе наведене доказе који се прилажу у конкурсном поступку.
Кандидати који не доставе наведене доказе који се прилажу у конкурсном поступку, односно који на основу достављених или прибављених доказа не испуњавају услове за запослење, писмено се обавештавају да су искључени из даљег изборног поступка.
Докази се достављају на наведену адресу Канцеларије за Косово и Метохију.

XII Трајање радног односа: За сва наведена радна места радни однос заснива се на неодређено време.
Кандидати који први пут заснивају радни однос у државном органу подлежу пробном раду у трајању од шест месеци. Кандидати без положеног државног стручног испита примају се на рад под условом да тај испит положе у року од шест месеци од дана заснивања радног односа.
Сагласно члану 9. Закона о државним службеницима, прописано је да су кандидатима при запошљавању у државни орган, под једнаким условима доступна сва радна места и да се избор кандидата врши на основу провере компетенција. Положен државни стручни испит није услов, нити предност за заснивање радног односа.

XIII Датум и место провере компетенција учесника конкурса у изборном поступку: са учесницима конкурса чије су пријаве благовремене, допуштене, разумљиве, потпуне и који испуњавају услове предвиђене огласом о јавном конкурсу, на основу података наведених у обрасцу пријаве на конкурс, изборни поступак ће се спровести, почев од 10. јуна 2024. године, о чему ће учесници конкурса бити обавештени на начин који су навели у својим пријавама.
Провера општих функционалних компетенција, посебних функционалних компетенција, понашајних компетенција и интервју са Конкурсном комисијом ће се обавити у Служби за управљање кадровима и Канцеларији за Косово и Метохију, у згради „Палата Србија“ Нови Београд, Булевар Михајла Пупина број 2 (источно крило). Учесници конкурса који су успешно прошли једну фазу изборног поступка обавештавају се о датуму, месту и времену спровођења наредне фазе изборног поступка на контакте (бројеве телефона или e-mail адресе), које наведу у својим обрасцима пријаве, или путем телеграма на адресу коју су навели у обрасцу пријаве у зависности од начина обавештавања који су навели у својој пријави.

Напомена:
Документа о чињеницама о којима се води службена евиденција су: уверење о држављанству, извод из матичне књиге рођених, уверење о положеном државном стручном испиту за рад у државним органима / уверење о положеном правосудном испиту.
Одредбом члана 9. и члана 103. Закона о општем управном поступку („Службени гласник РС“, број 18/16, 95/18 – аутентично тумачење и 2/23 – одлука УС) прописано је, између осталог, да у поступку који се покреће по захтеву странке орган може да врши увид, прибавља и обрађује личне податке о чињеницама о којима се води службена евиденција када је то неопходно за одлучивање, осим ако странка изричито изјави да ће те податке прибавити сама. Потребно је да кандидат у делу Изјава*, у обрасцу пријаве, заокружи на који начин жели да се прибаве његови подаци из службених евиденција.
Неблаговремене, недопуштене, неразумљиве или непотпуне пријаве и пријаве уз које нису приложени сви потребни докази у оригиналу или фотокопији овереној код јавног бележника (изузетно у градовима и општинама у којима нису именовани јавни бележници, приложени докази могу бити оверени у основним судовима, судским јединицама, пријемним канцеларијама основних судова, односно општинским управама, као поверени посао), биће одбачене.
Јавни конкурс спроводи Конкурсна комисија коју је именовао директор Канцеларије за Косово и Метохију.

Овај конкурс се објављује на интернет презентацији (www.kim.gov.rs) и огласној табли Канцеларије за Косово и Метохију, на интернет презентацији Службе за управљање кадровима: www.suk.gov.rs, на порталу е-управе, на интернет презентацији, огласној табли и периодичном издању огласа Националне службе за запошљавање.
Сви изрази, појмови, именице, придеви и глаголи у овом огласу који су употребљени у мушком граматичком роду, односе се без дискриминације и на особе женског пола.