Послови

20.11.2024.

МИНИСТАРСТВО ПОЉОПРИВРЕДЕ, ШУМАРСТВА И ВОДОПРИВРЕДЕ

МИНИСТАРСТВО ПОЉОПРИВРЕДЕ, ШУМАРСТВА И ВОДОПРИВРЕДЕ

МИНИСТАРСТВО ПОЉОПРИВРЕДЕ, ШУМАРСТВА И ВОДОПРИВРЕДЕ

На основу члана 54. Закона о државним службеницима (,,Службени гласник РС” бр. 79/05, 81/05 - исправка, 83/05 - исправка, 64/07, 67/07 - исправка, 116/08, 104/09, 99/14, 94/17,  95/18, 157/20 и 142/22), члана 9. став 1. Уредбе о интерном и јавном конкурсу за попуњавање радних места у државним органима („Службени гласник РС”, бр. 2/19 и 67/21) и Закључка Комисије за давање сагласности за ново запошљавање и додатно радно ангажовање код корисника јавних средстава 51 Број: 112-722/2024 од 30.01.2024. године, оглашава

ЈАВНИ КОНКУРС
ЗА ПОПУЊАВАЊЕ ИЗВРШИЛАЧКИХ РАДНИХ МЕСТА

I Орган у коме се радна места попуњавају: Министарство пољопривреде, шумарства и водопривреде, 11000 Београд, Немањина број 22-26.

II Радна места која се попуњавају: 

1. Радно место за координацију и припрему прописа из ИПАРД програма, у звању виши саветник
Одељење за управљање ИПАРД програмом у Министарству пољопривреде, шумарства и водопривреде
1 извршилац

Опис послова: Координира рад свих организационих јединица у оквиру Одељења и израђује предлоге мера за успостављање ефикасног система за управљање и спровођење ИПАРД програма; координира ревизорске мисије и израђује акционе планове за решавање налаза и препорука ревизорских мисија; координира хоризонтална питања и учествује у изради и измени процедура за акредитацију; координира активности пријављивања неправилности у поступку спровођења ИПАРД програма и израђује извештаје и предлаже мере за откалњање истих; обавља стручне послове у раду другостепене комисије у поступку по жалбама ИПАРД корисника и припрема изјашњења; припрема стручне основе за израду законских и подзаконских аката; учествује у раду стручних радних група и других радних тела за израду прописа, стратегија, акционих планова и других аката; обавља и друге послове по налогу начелника Oдељења.

Услови: Стечено високо образовање из научне односно стручне области у оквиру образовно-научног поља природно-математичких, техничко-технолошких, друштвено-хуманистичких наука или ИМТ студија на основним академским студијама у обиму од најмање 240 ЕСПБ бодова, мастер академским студијама, специјалистичким академским студијама, специјалистичким струковним студијама, односно на основним студијама у трајању од најмање четири године или специјалистичким студијама на факултету или из научне области ветеринарске науке на интегрисаним академским студијама, специјалистичким академским студијама, специјалистичким струковним студијама односно на основним студијама у трајању од најмање четири године или специјалистичким студијама на факултету, радно искуство у струци од најмање 7 година, положен државни стручни испит, као и потребне компетенције за рад на радном месту.

Место рада: Београд.

2. Радно место руководилац Групе за програмирање мера ИПАРД програма за унапређење конкурентности, руралне инфраструктуре и LEADER приступа, у звању виши саветник
Група за програмирање мера ИПАРД програма за унапређење конкурентности, руралне инфраструктуре и LEADER приступа Одељење за управљање ИПАРД програмом у Министарству пољопривреде, шумарства и водопривреде
1 извршилац

Опис послова: Руководи и координира радом Групе (планира, усмерава и надзире рад државних службеника у Групи); координира припрему, измену и спровођење ИПАРД програма у складу са смерницама ЕУ у циљу повећања ефикасности, унапређења ефективности мерa ИПАРД програма и социоекономских аспеката живота у руралним областима, повећања конкурентности пољопривредне производње, шумарског и сектора рибарства, пружања подршке у унапређењу руралне инфраструктуре у складу са акредитованим процедурама рада; координира планирање и израду мера за унапређење конкурентности, руралне инфраструктуре и пружање подршке успостављању Локалних акционих група и спровођењу Локалних стратегија руралног развоја у склопу ИПАРД програма по LEADER приступу; контролише усклађеност ИПАРД програма са Националним програмом руралног развоја и програмима подршке пољопривреди и руралном развоју на нивоу ЈЛС и АП и надзире и координира израду правних аката за спровођење мера за унапређење конкурентности, припрему и спровођење локалних стратегија руралног развоја по LEADER приступу и унапређење руралне инфраструктуре ИПАРД програма; планира и координира прерасподелу средстава између мера ИПАРД програма у циљу боље искоришћености ИПАРД средстава и учествује у изради стратешких и планских докумената, хармонизацији закона и других прописа са прописима ЕУ; учествује у информисању и обуци пољопривредних саветодавних служби, ЈЛС/АП и техничких тела и промотивним активностима у вези са ИПАРД програмом; учествује у активности спровођења мере Техничка помоћ: прикупља и израђује елементе пројектних задатака, управља и прати реализацију уговора који се односе на програмирање и спровођење мера за унапређење конкурентности, руралне инфраструктуре и локалног руралног развоја; обавља и друге послове по налогу начелника Одељења.

Услови: Стечено високо образовање из научне односно стручне области у оквиру образовно-научног поља природно-математичких, техничко-технолошких, друштвено-хуманистичких наука или ИМТ студија на основним академским студијама у обиму од најмање 240 ЕСПБ бодова, мастер академским студијама, специјалистичким академским студијама, специјалистичким струковним студијама, односно на основним студијама у трајању од најмање четири године или специјалистичким студијама на факултету или из научне области ветеринарске науке на интегрисаним академским студијама, специјалистичким академским студијама, специјалистичким струковним студијама односно на основним студијама у трајању од најмање четири године или специјалистичким студијама на факултету, радно искуство у струци од најмање 7 година, положен државни стручни испит, као и потребне компетенције за рад на радном месту.

Место рада: Београд.

III Компетенције које се проверавају у изборном поступку:
Сагласно члану 9. Закона о државним службеницима, кандидатима при запошљавању у државни орган, под једнаким условима, доступна су сва радна места и избор кандидата се врши на основу провере компетенција.

Изборни поступак спроводи се из више обавезних фаза у којима се проверавају опште функционалне компетенције, посебне функционалне компетенције и понашајне компетенције и фазе у којој се спроводи интервју са комисијом.

У свакој фази изборног поступка врши се вредновање кандидата и само кандидат који испуни унапред одређено мерило за проверу одређених компетенција у једној фази изборног поступка може да учествује у провери следећих компетенција у истој или наредној фази изборног поступка.

Кандидатима који учествују у изборном поступку прво се проверавају опште функционалне компетенције.

1. Провера општих функционалних компетенција за сва извршилачка радна места:
Организација и рад државних органа РС - провераваће се путем теста (писано) на рачунару;
Дигитална писменост - провераваће се решавањем задатака (практичним радом на рачунару);
Пословна комуникација - провераваће се путем симулације (писано) на рачунару.

Напомена: У погледу провере опште функционалне компетенције Дигитална писменост (поседовању знања и вештина у основама коришћења рачунара, основама коришћења интернета, обради текста и табела, табеларне калкулације), ако кандидат поседује важећи сертификат, потврду или други одговарајући доказ о поседовању знања и вештина из наведених области, на траженом нивоу и жели да на основу њега буде ослобођен тестирања компетенције Дигитална писменост, неопходно је да уз пријавни образац (уредно и у потпуности попуњен у делу „Рад на рачунару”), достави и тражени доказ у оригиналу или овереној фотокопији.
Конкурсна комисија може одлучити да се кандидату изврши провера наведене компетенције ако увидом у достављени доказ не може потпуно да оцени поседовање ове компетенције.
Информације o материјалимa за припрему кандидата за проверу општих функционалних компетенција могу се наћи на сајту Службе за управљање кадровима, www.suk.gov.rs.

2. Провера посебних функционалних компетенција:
Након пријема извештаја о резултатима провере општих функционалних компетенција, међу кандидатима који су испунили мерила за проверу општих функционалних компетенција, врши се провера посебних функционалних компетенција, и то:

За радно место под редним бројем 1:
1. Посебна функционална компетенција за област рада послови управљања фондовима ЕУ и међународном развојном помоћи (релевантни правни и стратешки оквир који се односи на фондове ЕУ и друге изворе међународне развојне помоћи и механизми, процедуре и инструменти планирања и програмирања средстава фондова ЕУ (ИПА и ЕСИ фондови) и развојне помоћи у различитим областима) - провераваће се писаном симулацијом;
2. Посебне функционалне компетенције за одређено радно место - планска документа, прописи и акта из надлежности и организације органа (Оквирни споразум ЕУ и РС и Секторски споразум ЕУ и РС) - провераваће се писаном симулацијом;
3. Посебне функционалне компетенције за одређено радно место - прописи из делокруга радног места (ИПАРД програм) - провераваће се писаном симулацијом;
4. Посебна функционална компетенција за радно место - енглески језик (ниво Б2) – писана провера путем теста.

За радно место под редним бројем 2:
1. Посебна функционална компетенција за област рада послови руковођења (управљање људским ресурсима базирано на компетенцијама) – провераваће се писаном симулацијом;
2. Посебна функционална компетенција за област рада послови управљања фондовима ЕУ и међународном развојном помоћи (релевантни правни и стратешки оквир који се односи на фондове ЕУ и друге изворе међународне развојне помоћи и поступак програмирања фондова ЕУ и других програма финансираних из међународне развојне помоћи, као и поступак приоритизације пројектних идеја, писање програмских и пројектних докумената) - провераваће се писаном симулацијом;
3. Посебне функционалне компетенције за одређено радно место - прописи из делокруга радног места (ИПАРД програм и Правилник за спровођење мера за унапређење конкуретности, развој инфраструктуре и локалне иницијативе) - провераваће се писаном симулацијом;
4. Посебна функционална компетенција за радно место - енглески језик (ниво Б2) – писана провера путем теста.

Напомена: Ако учесник конкурса поседује важећи сертификат, потврду или други одговарајући доказ о знању енглеског језика, на траженом нивоу, и жели да на основу њега буде ослобођен тестирања компетенције знање страног језика, неопходно је да уз пријавни образац (уредно и у потпуности попуњен у делу * Знање страних језика који су тражени конкурсом), достави и тражени доказ у оригиналу или овереној фотокопији.
Комисија може одлучити да се кандидату изврши провера наведене компетенције, ако увидом у достављени доказ не може потпуно да оцени поседовање ове компетенције.

Информације о материјалима за припрему кандидата за проверу посебних функционалних кометенција могу се наћи на интернет презентацији Одељења за управљање ИПАРД програмом (ИПАРД Управљачког тела), Министарства пољопривреде, шумарства и водопривреде https://ipard.gov.rs/.

3. Провера понашајних компетенција за сва извршилачка радна места:
Понашајне компетенције (управљање информацијама, управљање задацима и остваривање резултата, оријентација ка учењу и променама, изградња и одржавање професионалних односа и савесност, посвећеност и интегритет) провераваће се путем психометријских тестова и интервјуа базираног на компетенцијама.

4. Интервју са Конкурсном комисијом и вредновање кандидата за сва извршилачка радна места: Процена мотивације за рад на радном месту у органу и прихватање вредности државних органа - провераваће се путем интервјуа са Конкурсном комисијом (усмено).

IV Адреса на коју се подноси попуњен образац пријаве: Пријаве на јавни конкурс шаљу се поштом на адресу Министарство пољопривреде, шумарства и водопривреде, Немањина 22-26, 11000 Београд или се предају непосредно на писарници Министарства пољопривреде, шумарства и водопривреде, Немањина 22-26, 11000 Београд, са назнаком „За јавни конкурс за попуњавање извршилачких радних места у Министарству пољопривреде, шумарства и водопривреде”.

V Лице које је задужено за давање обавештења о јавном конкурсу: Маријана Бурић, тел: 011/264-1073 од 9.00 до 13.00 часова.

VI Општи услови за запослење: држављанство Републике Србије; да је кандидат пунолетан; да кандидату раније није престајао радни однос у државном органу због теже повреде дужности из радног односа и да није осуђиван на казну затвора од најмање шест месеци.

VII Рок за подношење пријава: Рок за подношење пријава је 8 (осам) дана и почиње да тече наредног дана од дана оглашавања текста јавног конкурса у периодичном издању огласа Националне службе за запошљавање.

VIII Пријава на јавни конкурс: врши се на Обрасцу пријаве који је доступан на интернет презентацији Службе за управљање кадровима (www.suk.gov.rs) и Министарства пољопривреде, шумарства и водопривреде (www.minpolj.gov.rs), или у штампаној верзији на писарници Министарства пољопривреде, шумарства и водопривреде, 11000 Београд, Немањина бр. 22-26.
Приликом предаје пријаве на јавни конкурс, пријава добија шифру под којом подносилац пријаве учествује у даљем изборном поступку. Шифра пријаве уноси се у образац пријаве након што Конкурсна комисија састави списак кандидата међу којима се спроводи изборни поступак.
Подносилац пријаве се обавештава о додељеној шифри у року од три дана од дана пријема пријаве, достављањем наведеног податка на начин који је у пријави назначио за доставу обавештења.
Напомена: Пример правилно попуњеног обрасца пријаве се може погледати на блогу Службе за управљање кардовима (https://kutak.suk.gov.rs/vodic-za-kandidate) у одељку ,,Образац пријаве”.

IX Докази које прилажу кандидати који су успешно прошли фазе изборног поступка пре интервјуа са Конкурсном комисијом: Оригинал или оверена фотокопија уверења о држављанству; оригинал или оверена фотокопија извода из матичне књиге рођених; оригинал или оверена фотокопија дипломе којом се потврђује стручна спрема; оригинал или оверена фотокопија доказа о положеном државном стручном испиту за рад у државним органима (кандидати са положеним правосудним испитом уместо доказа о положеном државном стручном испиту, подносе доказ о положеном правосудном испиту), оригинал или оверена фотокопија доказа о радном искуству у струци (потврда, решење и други акти из којих се види на којим пословима, у ком периоду и са којом стручном спремом је стечено радно искуство).

Државни службеник који се пријављује на јавни конкурс, уместо уверења о држављанству и извода из матичне књиге рођених подноси решење о распоређивању или премештају на радно место у органу у коме ради или решење да је нераспоређен.

Сви докази се прилажу у оригиналу или у фотокопији која је оверена код јавног бележника (изузетно у градовима и општинама у којима нису именовани јавни бележници, приложени докази могу бити оверени у основним судовима, судским јединицама, пријемним канцеларијама основних судова, односно општинским управама као поверени посао). 
Као доказ се могу приложити и фотокопије докумената које су оверене пре 1. марта 2017. године у основним судовима, односно општинским управама.

Напомена: Законом о општем управном поступку („Службени гласник РС”, број 18/16 и 95/18 - др. пропис) прописано је, између осталог, да су органи у обавези да по службеној дужности, када је то непходно за одлучивање у складу са законским роковима, бесплатно размењују, врше увид, обрађују и прибављају личне податке о чињеницима садржаним у службеним евиденцијама, осим ако странка изричито изјави да ће податке прибавити сама.
Документа о чињеницама о којима се води службена евиденција су: уверење о држављанству, извод из матичне књиге рођених, уверење о положеном државном стручном испиту за рад у државним органима / уверење о положеном правосудном испиту. Потребно је да кандидат у делу Изјава* у обрасцу пријаве, заокружи на који начин жели да се прибаве његови подаци из службених евиденција.

X Рок за подношење доказа: Кандидати који су успешно прошли претходне фазе изборног поступка, пре интервјуа са Конкурсном комисијом позивају се да у року од 5 (пет) радних дана од дана пријема обавештења, доставе наведене доказе који се прилажу у конкурсном поступку.

Кандидати који конкуришу на више радних места, попуњавају пријавни образац за свако радно место посебно. Кандидати који конкуришу на више радних места, која се разликују у погледу тражених доказа о дужини радног искуства у струци (потврда, решење и други акти из којих се види на којим пословима, у ком периоду и са којом стручном спремом је стечено радно искуство), дужни су да их доставе, у оригиналу или овереној фотокопији, према услову о дужини радног искуства у струци из радних места на која конкуришу.

Кандидати који не доставе доказе који се прилажу у конкурсном поступку, односно који на основу достављених или прибављених доказа не испуњавају услове за запослење, писмено се обавештавају да су искључени из даљег изборног поступка. Докази се достављају на адресу: Министарства пољопривреде, шумарства и водопривреде, Немањина 22-26, Београд.

XI Трајање радног односа: Радни однос заснива се на неодређено време.

XII Датум и место провере компетенција кандидата у изборном поступку: Са кандидатима чије су пријаве благовремене, допуштене, разумљиве, потпуне и који испуњавају услове предвиђене огласом о јавном конкурсу, на основу података наведених у обрасцу пријаве на конкурс, изборни поступак ће се спровести, почев од 16. децембра 2024. године, о чему ће учесници конкурса бити обавештени писаним путем на адресе које су навели у својим пријавама или путем email адресе.

Провера општих функционалних компетенција обавиће се у просторијама Службе за управљање кадровима, Београд, Булевар Михајла Пупина број 2 (источно крило Палате Србија).

Провера посебних функционалних компетенција обавиће се у просторијама Службе за управљање кадровима, Београд, Булевар Михајла Пупина број 2 (источно крило Палате Србија).

Провера понашајних компетенција ће се обавити у просторијама Службе за управљање кадровима, Београд, Булевар Михајла Пупина број 2 (источно крило Палате Србија).

Интервју са Конкурсном комисијом обавиће се у просторијама Министарства пољопривреде, шумарства и водопривреде, Немањина 22-26, Београд.

Кандидати који успешно прођу једну фазу изборног поступка обавештавају се о датуму, месту и времену спровођења наредне фазе изборног поступка на контакте (бројеве телефона или e-mail адресе), које наведу у својим обрасцима пријаве. 

Напомене: Сагласно члану 9. Закона о државним службеницима (,,Службени гласник РС” бр. 79/05, 81/05 – исправка, 83/05 – исправка, 64/07, 67/07 – исправка, 116/08, 104/09, 99/14, 94/17,  95/18, 157/20 и 142/22) прописано је да су кандидатима при запошљавању у државни орган под једнаким условима доступна сва радна места и да се избор кандидата врши на основу провере компетенција.

Као државни службеник на извршилачко радно место, може да се запосли и лице које нема положен државни стручни испит, али је дужно да га положи у прописаном року. Положен државни стручни испит није услов, нити предност за заснивање радног односа.
Пробни рад је обавезан за све који први пут заснивају радни однос у државном органу. Пробни рад за радни однос на неодређено време траје шест месеци. Државни службеник на пробном раду, који је засновао радни однос на неодређено време и државни службеник који је засновао радни однос на неодређено време а који нема положен државни стручни испит, полаже државни стручни испит у року од шест месеци од дана заснивања радног односа.

Напомена: Неблаговремене, недопуштене, неразумљиве или непотпуне пријаве биће одбачене. Јавни конкурс спроводи Конкурсна комисија коју је именовао министар пољопривреде, шумарства и водопривреде.

Овај конкурс се објављује на интернет страни и огласној табли Министарствa пољопривреде, шумарства и водопривреде (www.minpolj.gov.rs), на интернет страни Службе за управљање кадровима (www.suk.gov.rs), на порталу е-управе и периодичном издању огласа Националне службе за запошљавање.

Сви изрази, појмови, именице, придеви и глаголи у овом огласу који су употребљени у мушком граматичком роду, односе се без дискриминације и на особе женског пола.