Послови

14.06.2023.

Радна места која се попуњавају:

МИНИСТАРСТВО ЗАШТИТЕ ЖИВОТНЕ СРЕДИНЕ


МИНИСТАРСТВО ЗАШТИТЕ ЖИВОТНЕ СРЕДИНЕ

На основу члана 54. Закона о државним службеницима („Службени гласник РС”, 79/2005, 81/2005 - испр, 83/2005 - испр., 64/2007, 67/2007 - испр., 116/2008, 104/2009, 99/2014, 94/2017, 95/2018, 157/2020 и 142/22) и члана 9. став 1. Уредбе о интерном и јавном конкурсу за попуњавање радних места у државним органима („Службени гласник РС”, бр. 2/2019 и 67/21), Закључка Комисије за давање сагласности за ново запошљавање и додатно радно ангажовање код корисника јавних средстава 51 број. 112-3434/2023 од 26. априла 2023. год, оглашава

ЈАВНИ КОНКУРС
ЗА ПОПУЊАВАЊЕ ИЗВРШИЛАЧКИХ РАДНИХ МЕСТА

I Орган у коме се радна места попуњавају: Министарство заштите животне средине, Београд, Немањина бр. 22-26.

II Радна места која се попуњавају:

1. Радно место за управљање посебним токовима отпада
Одсек за управљање посебним токовима отпада у Сектору за управљање отпадом и отпадним водама, у звању самостални саветник
1 извршилац

Опис послова: Обавља послове на припреми стручних основа за израду закона и других прописа и изради операционих планова и прати прописе ЕУ из делокруга Одсека; учествује у развоју система управљања посебним токовима отпада; израђује дозволе за управљање посебним токовима отпада и регистар посебних токова отпада; развија одрживи систем сталне помоћи привредним субјектима при спровођењу прописа и упутстава за оптималан начин поступања са посебним токовима отпада; учествује у спровођењу стратешких докумената у области управљања посебним токовима отпада; сарађује са другим органима државне управе, јединицама локалне самоуправе, научно-истраживачким институцијама и невладиним сектором; учесвује у раду стручних комисија; обавља и друге послове по налогу шефа Одсека.

Услови: Стечено високо образовање из научне области односно стручне области у оквиру образовно-научног поља природно-математичких, техничко-технолошких или  друштвено-хуманистичких наука на основним академским студијама у обиму од најмање 240 ЕСПБ, мастер академским студијама, специјалистичким академским студијама, специјалистичким струковним студијама, односно на основним студијама у трајању од најмање четири године или специјалистичким студијама на факултету, положен државни стручни испит, радно искуство у струци од најмање 5 године, као и потребне компетенције за обављање послова радног места.

Место рада: Нови Београд, ул. Омладинских бригада 1.

2. Радно место послови управљања посебним токовима отпада
Одсек за управљање посебним токовима отпада у Сектору за управљање отпадом и отпадним водама, у звању саветник
1 извршилац

Опис послова: Припрема стручне основе за израду подзаконских аката и учествује у припреми закона; прати прописе ЕУ из делокруга Одсека; учествује у изради дозвола за управљање посебним токовима отпада; ажурира регистар посебних токова отпада; даје упутства привредним субјектима за оптималан начин поступања са посебним токовима отпада; учествује у изради и спровођењу стратешких докумената за управљање посебним токовима отпада; сарађује са другим органима државне управе, јединицама локалне самоуправе, научно-истраживачким институцијама и невладиним сектором; обавља и друге послове по налогу шефа Одсека.

Услови: Стечено високо образовање из научне односно стручне области у оквиру образовно-научног поља природно-математичких, техничко-технолошких или друштвено-хуманистичких наука на основним академским студијама у обиму од најмање 240 ЕСПБ, мастер академским студијама, специјалистичким академским студијама, специјалистичким струковним студијама, односно на основним студијама у трајању од најмање четири године или специјалистичким студијама на факултету,положен државни стручни испит, радно искуство у струци од најмање 3 године, као и потребне компетенције за обављање послова радног места.

Место рада: Нови Београд, ул. Омладинских бригада 1.

3. Радно место за опште послове
Одсек за опште и правне послове у Секретаријату Министарства, у звању саветник
1 извршилац

Опис послова: Организује припрему аката у вези са набавком и уништавањем печата и вођење евиденције о печатима; прати стање информатичке опреме ради планирања и набавке; координира и учествује у пословима спровођења редовног и ванредног пописа и остварује сарадњу са Управом за заједничке послове ради пружања услуга из њеног делокруга за потребе Министарства; планира и стара се о поступцима набавки канцеларијског, техничког и другог потрошног материјала и опреме; сачињава извештај о стању имовине у Министарству; организује послове сервисирања и одржавања службених возила; формира и води евиденције о основним   средствима Министарства; обавља послове безбедности и здравља на раду; обавља и друге послове из делокруга рада Министарства по налогу начелника Одељења.

Услови: Стечено високо образовање из научне области односно стручне области у оквиру образовно-научног поља природно-математичких, техничко-технолошких или  друштвено-хуманистичких наука на основним академским студијама у обиму од најмање 240 ЕСПБ, мастер академским студијама, специјалистичким академским студијама, специјалистичким струковним студијама, односно на основним студијама у трајању од најмање четири године или специјалистичким студијама на факултету, најмање 3 године радног искуства у струци, положен државни стручни испит, као и потребне компетенције за обављање послова радног места.

Место рада: Нови Београд, ул. Омладинских бригада 1.

III Фазе изборног поступка и учешће кандидата:
Сагласно члану 9. Закона о државним службеницима, кандидатима при запошљавању у државни орган, под једнаким условима, доступна су сва радна места и избор кандидата се врши на основу провере компетенција.
Изборни поступак се спроводи из више обавезних фаза и то следећим редоследом: провера општих функционалних компетенција, провера посебних функционалних компетенција, провера понашајних компетенција и интервју са Конкурсном комисијом.
У свакој фази изборног поступка врши се вредновање кандидата и само кандидат који испуни унапред одређено мерило за проверу одређене компетенције у једној фази изборног поступка може да учествује у провери следеће компетенције у истој или наредној фази.
Кандидатима који учествују у изборном поступку прво се проверавају опште функционалне компетенције.

Провера општих функционалних компетенција за сва извршилачка радна места:
•    организација и рад државних органа Републике Србије - провераваће се путем  теста (писмено),
•    дигитална писменост – провераваће се решавањем задатака (практичним радом на рачунару),
•    пословна комуникација – провераваће се путем симулације (писано).

Напомена: У погледу провере опште функционалне компетенције „Дигитална писменост“ (поседовању знања и вештина у основама коришћења рачунара, основама коришћења интернета, обради текста и и табела, табеларне калкулације), ако кандидат  поседује важећи сертификат, потврду или други одговарајући доказ о поседовању знања и вештина из наведених области, на траженом нивоу и жели да на основу њега буде ослобођен тестирања компетенције – Дигитална писменост, неопходно је да уз пријавни образац (уредно и у потпуности попуњен у делу *Рад на рачунару), достави и тражени доказ у оригиналу или овереној фотокопији.
Конкурсна комисија може одлучити да се кандидату изврши провера наведене компетенције, ако увидом у достављени доказ не може потпуно да оцени поседовање ове компетенције.
Информације о материјалима за припрему кандидата за проверу општих функционалних компетенција могу се наћи на интернет презентацији Службе за управљање кадровима, www.suk.gov.rs.

Провера посебних функционалних компетенција:
Након пријема извештаја о резултатима провере општих функционалних компетенција, међу кандидатима који су испунили мерила за проверу општих функционалних компетенција, врши се провера посебних функционалних компетенција, и то:

За радно место под редним бројем 1:
1.    Посебна функционална компетенција у одређеној области рада, стручно- оперативни послови ( методе и технике опсервације, прикупљања и  евидентирања података; методе анализе и закључивања о стању у области; методе и технике израде извештаја на основу одређених евиденција ) провераваће се путем симулације писано.
2.    Посебна функционална компетенција за одређено радно место – планска документа, прописи и акти из надлежности и организације органа  (Закон о накнадама за коришћење јавних добара) провераваће се путем симулације писано.
3.    Посебна функционална за одређено радно место - прописи из делокруга радног места ( Закон о  управљању отпадом са подзаконским актима; Закон о амбалажи и амбалажном отпаду) провераваће се путем симулације писано.

За радно место под редним бројем 2:
1.    Посебна функционална компетенција у одређеној области рада,   стручно- оперативни послови ( методе и технике опсервације, прикупљања и  евидентирања података;  методе обраде и  израде прегледа података ) провераваће се путем симулације писано.
2.    Посебна функционална компетенција за одређено радно место – планска документа, прописи и акти из надлежности и организације органа  (Закон о заштити животне средине ) провераваће се путем симулације писано.
3.    Посебна функционална компетенција за одређено радно место – прописи из делокруга радног места (Закон о управљању отпадом; Закон о амбалажи и амбалажном отпаду и Закон о накнадама за коришћење јавних добара) провераваће се путем симулације писано.

За радно место под редним бројем 3:
1.    Посебна функционална компетенција у одређеној области рада, стручно- оперативни послови ( методе и технике опсервације, прикупљања и  евидентирања података;  методе обраде и  израде прегледа података ) провераваће се путем симулације писано.
2.    Посебна функционална компетенција за одређено радно место – прописи из делокруга радног места (Правилник о начину и роковима вршења пописа имовине и обавеза Републике Србије и уклађивања књиговодственог стања са стварним стањем) провераваће се путем симулације писано.
3.    Посебна функционална компетенција за одређено радно место – Возачка дозвола – „Б“ категорије ( провераваће се увидом у очитану  возачку дозволу).

Напомена: кандидати су дужни да очитану возачку дозволу доставе уз пријавни образац. Информације о материјалима за припрему кандидата за проверу посебних функционалних комптенција могу се наћи на сајту Министарства заштите животне средине, www.ekologija.gov.rs.

Провера понашајних компетенција за сва извршилачка радна места:
Понашајне компетенције за радна места (управљање информацијама, управљање задацима и остваривање резултата, оријентација ка учењу и променама, изградња и одржавање професионалних односа, савесност, посвећеност и интегритет) - провераваће се путем психометријских тестова и интервјуа базираног на компетенцијама.

Интервју са Конкурсном комисијом за сва извршилачка радна места:
Процена мотивације за рад на радном месту у органу и прихватање вредности државних органа – провераваће се путем интервјуа са Конкурсном комисијом (усмено).

IV Адреса на коју се подноси попуњен образац пријаве на јавни конкурс: Пријаве на конкурс шаљу се поштом или предају непосредно на писарници Министарства заштите животне средине, ул. Омладинских бригада 1, 11000 Београд  са назнаком „За јавни конкурс”.

V Лице задужено за давање обавештења о конкурсу: Оливера Бакић Златковић, телефон: 011/3131-361, од 9.00 до 13.00 часова.

VI Општи услови за запослење: држављанство Републике Србије; да је кандидат пунолетан; да кандидату раније није престајао радни однос у државном органу због теже повреде дужности из радног односа и да није осуђиван на казну затвора од најмање шест месеци.

VII Рок за подношење пријава: рок за подношење пријава је 8 (осам) дана и почиње да тече наредног дана од дана објављивања у периодичном издању огласа Националне службе за запошљавање.

VIII Пријава на јавни конкурс врши се на Обрасцу пријаве који је доступан на интернет презентацији Службе за управљање кадровима и Министарства заштите животне средине или у штампаној верзији на писарници Министарства заштите животне средине, Београд, Омладинских бригада 1, Београд.
Приликом предаје пријаве на јавни конкурс, пријава добија шифру под којом подносилац пријаве учествује у даљем изборном поступку. Шифра пријаве уноси се у образац пријаве након што Конкурсна комисија састави списак кандидата међу којима се спроводи изборни поступак.
Подносилац пријаве се обавештава о додељеној шифри у року од три дана од дана пријема пријаве, достављањем наведеног податка на начин који је у пријави назначио за доставу обавештења.

IX Докази које прилажу кандидати који су успешно прошли фазе изборног поступка пре интервјуа са Конкурсном комисијом: оригинал или оверена фотокопија извода из матичне књиге рођених; оригинал или оверена фотокопија уверења о држављанству; оригинал или оверена фотокопија дипломе којом се потврђује стручна спрема; оригинал или оверена фотокопија доказа о положеном државном стручном испиту за рад у државним органима (кандидати са положеним правосудним испитом уместо доказа о положеном државном стручном испиту, подносе доказ о положеном правосудном испиту); оригинал или оверена фотокопија доказа о радном искуству у струци (потврда, решење и други акти којима из којих се види на којим пословима, са којом стручном спремом и у ком временском периоду је стечено искуство); оригинал или оверена фотокопија доказа о положеном испиту за инспектора .Државни службеник који се пријављује на јавни конкурс уместо уверења о држављанству и извода из матичне књиге рођених подноси оригинал или оверену фотокопију решења о распоређивању или премештају на радно место у органу у коме ради или решења да је нераспоређен. Сви докази прилажу се у оригиналу или фотокопији која је оверена код јавног бележника (изузетно у градовима и општинама у којима нису именовани јавни бележници, приложени докази могу бити оверени у основним судовима, судским јединицама, пријемним канцеларијама основних судова, односно општинским управама као поверени посао). Као доказ се могу приложити и фотокопије докумената које су оверене пре 1. марта 2017. године у основним судовима, односно општинским управама.

Напомена: Законом о општем управном поступку („Службени гласник РС“, број 18/16 и 95/18 - др. пропис) прописано је, између осталог, да су органи у обавези да по службеној дужности, када је то непходно за одлучивање у складу са законским роковима, бесплатно размењују, врше увид, обрађују и прибављају личне податке о чињеницима садржаним у службеним евиденцијама, осим ако странка изричито изјави да ће податке прибавити сама.
Документа о чињеницама о којима се води службена евиденција су: уверење о држављанству, извод из матичне књиге рођених, уверење о положеном државном стручном испиту за рад у државним органима / уверење о положеном правосудном испиту. Потребно је да кандидат у делу  Изјава* у обрасцу пријаве, заокружи на који начин жели да се прибаве његови подаци из службених евиденција.

X Рок за подношење доказа: Кандидати који су успешно прошли претходне фазе изборног поступка, пре интервјуа са Конкурсном комисијом позивају се да у року од пет радних дана од дана пријема обавештења, доставе наведене доказе који се прилажу у конкурсном поступку.
Кандидати који не доставе доказе који се прилажу у конкурсном поступку, односно који на основу достављених или прибављених доказа не испуњавају услове за запослење, писмено се обавештавају да су искључени из даљег изборног поступка. Докази се достављају на наведену адресу Министарства.
Кандидати који конкуришу на више радних места, која се разликују у погледу тражених доказа о дужини радног искуства у струци (потврда, решење и други акти из којих се види на којим пословима, у ком периоду и са којом стручном спремом је стечено радно искуство), дужни су да их доставе, у оригиналу или овереној фотокопији, према услову о дужини радног искуства у струци из радних места на која конкуришу.

XI Врста радног односа: за сва радна места радни однос се заснива на неодређено време. Кандидати који први пут заснивају радни однос у државном органу, подлежу пробном раду од шест месеци. Кандидати без положеног државног стручног испита за рад у државним органима примају се на рад под условом да тај испит положе до окончања пробног рада.
Чланом 9. Закона о државним службеницима, прописано је да су кандидатима при запошљавању у државни орган, под једнаким условима доступна сва радна места и да се избор кандидата врши на основу провере компетенција. Кандидати са положеним државним стручним испитом немају предност у изборном поступку у односу на кандидате без положеног државног стручног испита.

XII Датум и место провере компетенција учесника конкурса у изборном поступку: са кандидатима чије су пријаве благовремене, допуштене, разумљиве, потпуне и који испуњавају услове предвиђене огласом о јавном конкурсу, на основу података наведених у обрасцу пријаве на конкурс, изборни поступак ће се спровести почев од 24. јула 2023. године, о чему ће кандидати бити обавештени на начин који су навели у својим пријавама.
Провера општих функционалних компетенција, посебних функционалних компетенција и понашајних компетенција ће се обавити у Служби за управљање кадровима, у Палати Србија, Нови Београд, Булевар Михајла Пупина бр. 2 (источно крило). Интервју са Конкурсном комисијом ће се обавити у просторијама Министарства заштите животне средине, у Палати Србија, Нови Београд, Булевар Михајла Пупина бр. 2 (источно крило).
Кандидати који успешно прођу једну фазу изборног поступка обавештавају се о датуму, месту и времену спровођења наредне фазе изборног поступка на контакте (бројеве телефона или е-mail адресе), које наведу у својим обрасцима пријаве.

Напомене:
Неблаговремене, недопуштене, неразумљиве или непотпуне пријаве биће одбачене. Јавни конкурс спроводи Конкурсна комисија коју је именовала министарка заштите животне средине.
Овај конкурс објављује се на интернет презентацији Министарства заштите животне средине (www.ekologija.gov.rs) и на огласној табли Министарства заштите животне средине, на интернет презентацији Службе за управљање кадровима: (www.suk.gov.rs), на порталу e-управе, на интернет презентацији, огласној табли и периодичном издању огласа Националне службе за запошљавање.

Сви изрази, појмови, именице, придеви и глаголи у овом огласу који су употребљени у мушком роду, односе се без дискриминације и на особе женског пола.