Послови

22.02.2023.

Радно место шеф Одсека - инспектор; Радно место шеф Одсека; Радно место за кадровске послове из области регрутације и селекције кадрова

РЕПУБЛИКА СРБИЈА МИНИСТАРСТВО ИНФОРМИСАЊА И ТЕЛЕКОМУНИКАЦИЈА

РЕПУБЛИКА СРБИЈА
МИНИСТАРСТВО ИНФОРМИСАЊА
И ТЕЛЕКОМУНИКАЦИЈА

На основу члана 54 Закона о државним службеницима („Службени гласник РС“, бр. 79/05, 81/05 – исправка, 83/05 – исправка, 64/07, 67/07 - исправка, 116/08, 104/09, 99/14, 97/14, 94/17, 95/18, 157/20 и 142/22), члана 9 став 1 Уредбе о интерном и јавном конкурсу за попуњавање радних места у државним органима („Службени гласник РС“, број 2/19 и 67/21) и Закључка Комисије за давање сагласности за ново запошљавање и додатно радно ангажовање код корисника јавних средстава 51 Број: 112-542/2023 од 30. јануара 2023. године, Министарство информисања и телекомуникација оглашава

ЈАВНИ КОНКУРС
ЗА ПОПУЊАВАЊЕ ИЗВРШИЛАЧКИХ РАДНИХ МЕСТА

I Орган у коме се радна места попуњавају: Министарство информисања и телекомуникација, Београд, Немањина 22-26.

II Радна места која се попуњавају:

 

1. Радно место шеф Одсека - инспектор, у звању самостални саветник
Сектор за електронске комуникације и поштански саобраћај, Одељење за поштански саобраћај и надзор, Одсек за инспекцијски надзор у области поштанског саобраћаја
1 извршилац

Опис послова: Руководи и координира радoм Одсека (планира, усмерава и надзире рад извршилаца у Одсеку); обавља послове руководиоца инспекциje; спроводи инспекцијски надзор и превентивно деловање; поступа по представкама и извештава подносиоце о предузетим радњама и мерама и даје обавештења странкама; подноси пријаве надлежним органима у складу са својим овлашћењима и закључује споразуме о признавању прекршаја; води евиденције о извршеним инспекцијским надзорима; пружа стручну и саветодавну помоћ надзираном субјекту у сложенијим стварима и анализира извештаје о самопровери и самопроцени надзираних субјеката; учествује у изради предлога контролних листа, плана инспекцијског надзора и годишњег извештаја о раду; прати примену прописа и стање из делокруга рада инспекције и израђује анализе и извештаје и учествује у припреми предлога иницијатива за измене и доношење нових прописа; организује и учествује у пословима финансијског управљања и контроле за Министарство; учествује у прoцесима који су у вези са стручним усавршавањем државних службеника у Одсеку; обавља и друге послове по налогу начелника Одељења.

Услови: Стечено високо образовање из стручне области саобраћајно инжењерство на основним академским студијама у обиму од најмање 240 ЕСПБ бодова, мастер академским студијама, специјалистичким академским студијама, специјалистичким струковним студијама, односно на основним студијама у трајању од најмање четири године или специјалистичким студијама на факултету, радно искуство у струци од најмање 5 година, најмање 5 година радног искуства на пословима инспекцијског надзора, односно у области поштанског саобраћаја, положен државни стручни испит, положен испит за инспектора, као и потребне компетенције за рад на радном месту.

 

2. Радно место шеф Одсека, у звању самостални саветник
Секретаријат министарства, Одељење за финансијске послове и људске ресурсе, Одсек за финансијске послове
1 извршилац

Опис послова: Руководи и координира радом Одсека (планира, усмерава и надзире рад извршилаца у Одсеку); припрема предлоге приоритетних области финансирања Министарства, припрема финансијски план Министарства и припрема нацрт годишњег плана јавних набавки; организује и прати спровођење законитог, наменског и економичног трошења буџетских средстава; контролише законитост, исправност и састављање исправа о пословној промени и другим пословним догађајима који се односе на коришћење средстава буџетских апропријација Министарства у складу са усвојеним финансијским и планом јавних набавки Министарства; организује и контролише обрачун плата и других накнада запослених и радно ангажованих лица; организује, консолидује и подноси законом прописане финансијске извештаје министарству надлежном за послове финансија и другим органима и усаглашава стање главне књиге са Трезором и подацима из књиговодственог програма Министарства; учествује у пословима финансијског управљања и контроле; учествује у прoцесима који су у вези са стручним усавршавањем државних службеника у Одсеку; обавља и друге послове по налогу начелника Одељења.

Услови: Стечено високо образовање из научне области економске или организационе науке на основним академским студијама у обиму од најмање 240 ЕСПБ бодова, мастер академским студијама, специјалистичким академским студијама, специјалистичким струковним студијама, односно на основним студијама у трајању од најмање четири године или специјалистичким студијама на факултету, радно искуство у струци од најмање 5 година, положен државни стручни испит, као и потребне компетенције за рад на радном месту.

 

3. Радно место за кадровске послове из области регрутације и селекције кадрова, у звању саветник
Секретаријат министарства, Одељење за финансијске послове и људске ресурсе, Одсек за људске ресурсе
1 извршилац

Опис послова: Учествује у припреми, изради и спровођењу процедура у поступку регрутовања и селекције кадрова за потребе Министарства; сарађује са ужим унутрашњим јединицама Министарства у вези покретања и спровођења поступка попуњавања радних места; обавља стручне и административне послове за потребе конкурсне комисије и стара се о правилном спровођењу конкурсног поступка; припрема предлоге за Владу за постављења државних службеника на положају након спроведене процедуре за избор кандидата; води и ажурира евиденцију кандидата са изборних листи; учествује у изради извештаја и информација у вези расписаних и спроведених конкурса; сарађује са Службом за управљање кадровима у поступку покретања и спровођења поступка попуњавања радних места, као и достављања извештаја о квалитету попуњавања радних места у конкурсним поступцима; обавља и друге послове по налогу шефа Одсека.

Услови: Стечено високо образовање из поља друштвено-хуманистичких наука или из научне области организационих наука на основним академским студијама у обиму од најмање 240 ЕСПБ бодова, мастер академским студијама, специјалистичким академским студијама, специјалистичким струковним студијама, односно на основним студијама у трајању од најмање четири године или специјалистичким студијама на факултету; радно искуство у струци од најмање 3 године, положен државни стручни испит, као и потребне компетенције за рад на радном месту.

 

III Место рада: За радна места под редним бројевима 1, 2 и 3: Београд.

IV Фазе изборног поступка и учешће кандидата: Изборни поступак спроводи се из више обавезних фаза и то следећим редоследом: провера општих функционалних компетенција, провера посебних функционалних компетенција, провера понашајних компетенција и интервју са комисијом.

Кандидат који не испуни мерило за проверу одређене компетенције у једној фази изборног поступка, обавештава се о резултату провере компетенције и не позива се да учествује у провери следеће компетенције у истој или наредној фази изборног поступка.    

1. Провера општих функционалних компетенција за сва радна места:
- организација и рад државних органа РС - провераваће се путем теста (писано),
- дигитална писменост - провераваће се решавањем задатака (практичним радом на рачунару),
- пословна комуникација - провераваће се путем симулације (писано).

Напомена: У погледу провере опште функционалне компетенције „дигитална писменост“ (поседовање знања и вештина у основама коришћења рачунара, основама коришћења интернета, обради текста, табеларне калкулације), ако учесник конкурса поседује важећи сертификат, потврду или други одговарајући доказ о поседовању знања и вештина из наведених области и жели да на основу њега буде ослобођен тестирања компетенције – дигитална писменост, неопходно је да уз пријавни образац (уредно и у потпуности попуњен у делу *Рад на рачунару), достави и тражени доказ у оригиналу или овереној фотокопији. Комисија ће на основу приложеног доказа донети одлуку да ли може или не може да прихвати доказ који је приложен уместо тестовне провере.

Информације o материјалимa за припрему кандидата за проверу општих функционалних компетенција могу се наћи на интернет презентацији Службе за управљање кадровима, www.suk.gov.rs.

2. Провера посебних функционалних компетенција: Након пријема извештаја о резултатима провере општих функционалних компетенција, међу кандидатима који су испунили мерила за проверу општих функционалних компетенција, врши се провера посебних функционалних компетенција, и то:

За радно место под редним бројем 1:
• Посебна функционална компетенција за област рада послови руковођења – управљање људским ресурсима базирано на компетенцијама - провераваће се путем симулације (усмено);
• Посебна функционална компетенција за област рада инспекцијских послова – поступак инспекцијског надзора и методе анализе ризика - провераваће се путем симулације (усмено);
• Посебна функционална компетенција за oдређено радно место – Планска документа, прописи и акта из надлежности и организације органа – Закон о поштанским услугама  - провераваће се симулације (усмено).

За радно место под редним бројем 2:
• Посебна функционална компетенција за област рада послови руковођења – управљање људским ресурсима базирано на компетенцијама - провераваће се путем симулације (усмено);
• Посебна функционална компетенција за област рада финансијско – материјални послови – буџетски систем Републике Србије; поступак планирања буџета и извештавања - провераваће се путем симулације (усмено);
• Посебна функционална компетенција за oдређено радно место – прописи из делокруга радног места – Закон о рачуноводству - провераваће се путем симулације (усмено).

За радно место под редним бројем 3:
• Посебна функционална компетенција за област рада послови управљања људским ресурсима – базичне функције управљања људским ресурсима: анализу посла, кадровско планирање, регрутацију, селекцију, увођење у посао, оцењивање, награђивање и напредовање, стручно усавршавање - провераваће се путем симулације (усмено);
• Посебна функционална компетенција за oдређено радно место – Планска документа, прописи и акта из надлежности и организације органа – Стратегија реформе јавне управе у Републици Србији за период од 2021. године до 2030. године - провераваће се путем симулације (усмено);
• Посебна функционална компетенција за oдређено радно место – прописи из делокруга радног места – Уредба о интерном и јавном конкурсу за попуњавање радних места у државним органима - провераваће се путем симулације (усмено).

Информације о материјалима за припрему кандидата за проверу посебних функционалних компетенција могу се наћи на интернет презентацији Министарства информисања и телекомуникација (www.mit.gov.rs).

3. Провера понашајних компетенција: Понашајне компетенције за радно место под редним бројем 3 (управљање информацијама; управљање задацима и остваривање резултата; оријентација ка учењу и променама; изградња и одржавање професионалних односа и савесност, посвећеност и интегритет) - провераваће се путем психометријских тестова и интервјуа базираног на компетенцијама.

Понашајне компетенције за радна места под редним бројем 1 и 2 (управљање информацијама; управљање задацима и остваривање резултата; оријентација ка учењу и променама; изградња и одржавање професионалних односа; савесност посвећеност и интегритет и управљање људским ресурсима) провераваће се путем психометријских тестова и интервјуа базираном на компетенцијама.

4. Интервју са комисијом и вредновање кандидата за сва радна места: Процена мотивације за рад на радном месту и прихватање вредности државних органа - провераваће се путем интервјуа са комисијом (усмено).

V Рок за подношење пријава: рок за подношење пријава је осам дана и почиње да тече наредног дана од дана објављивања јавног конкурса у периодичном издању огласа Националне службе за запошљавање – листу „Послови“.

VI Пријава на јавни конкурс врши се на одговарајућим Обрасцима пријава који су за свако радно место доступни на интернет презентацији Службе за управљање кадровима и Министарства информисања и телекомуникација и у штампаној верзији на писарници Министарства информисања и телекомуникација, Немањина 22-26, Београд.

Пријава на јавни конкурс врши се на Обрасцу пријаве који је приложен уз текст овог конкурса и који је саставни део Уредбе о интерном и јавном конкурсу за попуњавање радних места у државним органима („Службени гласник РС“ број 2/2019 и 67/2021).

Приликом предаје пријаве на јавни конкурс, пријава добија шифру под којом подносилац пријаве учествује у даљем изборном поступку. Шифра пријаве уноси се у образац пријаве након што комисија састави списак кандидата међу којима се спроводи изборни поступак.

Подносиоци пријаве се обавештавају о додељеној шифри у року од три дана од пријема пријаве, достављањем наведеног податка на начин који су у пријави назначили за доставу обавештења.

Напомена: Пример правилно попуњеног обрасца пријаве се може погледати на блогу Службе за управљање кадровима (https://kutak.suk.gov.rs/vodic-za-kandidate) у одељку “Образац пријаве”.

VII Докази које прилажу кандидати који су успешно прошли фазе изборног поступка пре интервјуа са конкурсном комисијом: оригинал или оверена фотокопија уверења о држављанству; оригинал или оверена фотокопија извода из матичне књиге рођених; оригинал или оверена фотокопија дипломе или уверења којим се потврђује стручна спрема; оригинал или оверена фотокопија доказа о положеном државном стручном испиту за рад у државним органима (кандидати са положеним правосудним испитом уместо доказа о положеном државном стручном испиту, подносе доказ о положеном правосудном испиту); оригинал или оверена фотокопија доказа о положеном испиту за инспектора (за радно место под редним бројем 1); оригинал или оверена фотокопија доказа о радном искуству у струци (потврда, решење и други акти из којих се види на којим пословима, у ком периоду и са којом стручном спремом је стечено радно искуство). Државни службеник који се пријављује на јавни конкурс, уместо уверења о држављанству и извода из матичне књиге рођених подноси решење о распоређивању или премештају на радно место у органу у коме ради или решење да је нераспоређен.

Чланом 47 став 3 Закона о инспекцијском надзору („Службени гласник РС“, бр. 36/15, 44/18 - др. закон и 95/18) прописано је да лице на пробном раду које је радни однос засновало на радном месту инспектора на неодређено време и лице које је засновало радни однос на радном месту инспектора на неодређено време, а нема положен испит за инспектора, полаже испит за инспектора у року од шест месеци од дана заснивања радног односа. Ставом 6. истог члана Закона прописано је да изузетно, испит за инспектора није дужан да полаже инспектор који је на дан ступања на снагу овог закона имао најмање седам година радног искуства на пословима инспекцијског надзора и испуњава услове за обављање послова инспекцијског надзора (за раднo местo под редним бројем 1).

Сви докази прилажу се у оригиналу или фотокопији која је оверена код јавног бележника (изузетно у градовима и општинама у којима нису именовани јавни бележници, приложени докази могу бити оверени у основним судовима, судским јединицама, пријемним канцеларијама основних судова, односно општинским управама као поверени посао). Као доказ се могу приложити и фотокопије докумената које су оверене пре 1. марта 2017. године у основним судовима, односно општинскоj управи. Фотокопије докумената које нису оверене од надлежног органа неће се разматрати.

Напомена: Документа о чињеницама о којима се води службена евиденција су: уверење о држављанству, извод из матичне књиге рођених, уверење о положеном државном стручном испиту за рад у државним органима, односно уверење о положеном правосудном испиту и уверење о положеном испиту за инспектора.

Законом о општем управном поступку („Службени гласник РС“, број: 18/16 и 95/18) је, између осталог, прописано да су органи у обавези да по службеној дужности, када је то неопходно за одлучивање, у складу са законским роковима, бесплатно размењују, врше увид, обрађују и прибављају личне податке о чињеницама садржаним у службеним евиденцијама, осим ако странка изричито изјави да ће податке прибавити сама. Потребно је да учесник конкурса у делу Изјава*, у обрасцу пријаве, заокружи на који начин жели да се прибаве његови подаци из службених евиденција.

VIII Рок за подношење доказа: кандидати који су успешно прошли претходне фазе изборног поступка, пре интервјуа са конкурсном комисијом позивају се да у року од 5 (пет) радних дана од дана пријема обавештења доставе наведене доказе који се прилажу у конкурсном поступку.

Кандидати који не доставе наведене доказе који се прилажу у конкурсном поступку, односно који на основу достављених или прибављених доказа не испуњавају услове за запослење, писмено се обавештавају да су искључени из даљег изборног поступка. Докази се достављају на адресу Министарства информисања и телекомуникација, Немањина 22-26, Београд.

IX Датум и место провере компетенција учесника конкурса у изборном поступку: са учесницима конкурса чије су пријаве благовремене, допуштене, разумљиве, потпуне и који испуњавају услове предвиђене огласом о јавном конкурсу, на основу података наведених у обрасцу пријаве на конкурс, изборни поступак ће се спровести, почев од 13.03.2023. године о чему ће кандидати бити обавештени на контакте (бројеве телефона или електронске адресе) које наведу у својим пријавама, или путем телеграма на адресу наведену у пријави.

Провера општих функционалних компетенција, посебних функционалних компетенција и понашајних компетенција ће се обавити у Служби за управљање кадровима, у Палати “Србија” Нови Београд, Булевар Михаила Пупина 2 (источно крило). Интервју са комисијом ће се обавити у просторијама Министарства информисања и телекомуникација, Београд, Немањина 22-26. Учесници конкурса који су успешно прошли једну фазу изборног поступка обавештавају се о датуму, месту и времену спровођења наредне фазе изборног поступка на контакте (бројеве телефона или електронске адресе) које наведу у својим пријавама, или путем телеграма на адресу наведену у пријави.

X Општи услови за запослење: држављанство Републике Србије; да је учесник конкурса пунолетан; да учеснику конкурса раније није престајао радни однос у државном органу због теже повреде дужности из радног односа и да није осуђиван на казну затвора од најмање шест месеци.

XI Трајање радног односа: За сва радна места радни однос се заснива на неодређено време.

XII Лице које је задужено за давање обавештења о конкурсу: Андријана Блонд контакт телефон: 011/3617-896.

XIII Адреса на коју се подноси попуњен образац пријаве на конкурс: Пријаве на конкурс шаљу се поштом или предају непосредно на писарници Министарства информисања и телекомуникација, Немањина 22-26, Београд, са назнаком „За јавни конкурс за попуњавање извршилачког радног места ___ (назив радног места)“.

НАПОМЕНE
Сагласно члану 9 Закона о државним службеницима, кандидатима су при запошљавању у државни орган под једнаким условима доступна сва радна места и избор кандидата врши на основу провере компетенција.
Положен државни стручни испит није услов нити предност за заснивање радног односа.
Кандидати који први пут заснивају радни однос у државном органу подлежу пробном раду од 6 месеци. Кандидати без положеног државног стручног испита примају се на рад под условом да тај испит положе до окончања пробног рада.
Неблаговремене, недопуштене, неразумљиве или непотпуне пријаве, биће одбачене решењем конкурсне комисије.
Јавни конкурс спроводи конкурсна комисија коју је именовао министар информисања и телекомуникација.
Овај конкурс се објављује на интернет презентацији и огласној табли Министарства информисања и телекомуникација, на интернет презентацији Службе за управљање кадровима, на порталу е-управе, на интернет презентацији, огласној табли и периодичном издању огласа Националне службе за запошљавање.
Сви изрази, појмови, именице, придеви и глаголи у овом огласу који су употребљени у мушком граматичком роду, односе се без дискриминације и на особе женског пола.