„Драго ми је да година у којој се обележава 140 година од дипломатских односа и десет година стратешког партнерства, протиче у знаку добрих односа између Града Суботице и Амбасаде Италије, отварања нових погона италијанских инвеститора, интензивирања привредне сарадње са компанијама и ширења културних веза са Италијанским културним центром“, поручио је градоначелник Суботице Богдан Лабан приликом отварања манифестације, чија је тема била утицај ИТ сектора и дигитализације на развој привреде и сарадња образовања и привреде.
„На територији града Суботице и општина Бачка Топола, Мали Иђош, Сента, Ада и Кањижа послује 86 фирми и 156 предузетника чија је претежна делатност рачунарско програмирање и пружање консултантских услуга у области информационо-комуникационих технологија. Током протеклих неколико година број активних привредних субјеката и број запослених у овим делатностима је у константном порасту, као и пословни приходи и стране директне инвесиције. Када је реч о дуалном образовању, познато је да је Суботица један од пионира у овим активностима. Град стимулише упис ученика на дефицитарне образовне профиле, додељујући 30 стипендија ученицима који похађају наставу кроз дуално образовање. Сајам у Суботици је место сусретања привредника, манифестација на којој се размењују идеје, информације, знања и искуства, место где се успостављају контакти. Значај се огледа и у томе што промовише стратешке циљеве у области привреде региона, усаглашене са привредном политиком наше земље“, нагласио је Лабан.
У име Покрајинске владе, суботичкој смотри привреде присуствовао је Иван Ђоковић, покрајински секретар за привреду, који је истакао да је Суботица локомотива привредног развоја целе Војводине.
„Траса којом је кренуло највише државно руководство на прави начин је испрађена и изнета, упркос свим тешкоћама, пре свега на територији Суботице и Новог Сада, а ту су и сремске локалне самоуправе, које се издвајају од осталог дела државе у погледу инвестиција“, истакао је Ђоковић и додао: „Посебно сам поносан на пројекат изградње аква-парка на Палићу, који треба да буде катализатор даљих инвестиција и развоја Палића као туристичке дестинације. Инвестиције италијанских компанија су на другом месту у Војводини, са 9,7 одсто учешћа у директним инвестицијама, а до сада је инвестирано више од 842 милиона динара, пре свега у агроиндустрију, сектор оплемењивања, али и финансијски сектор у Војводини.
После отварања „Ондапласта“, Суботички сајам 2019 је још један показатељ добре сарадње нашег града и Италије.
„Италија је веома значајан партнер за Србију и велики број италијанских предузећа се налази у Србији и Војводини. У Суботици их има десетак, а надамо се да ће их бити још и да ће се ова сарадња и даље развијати“, нагласио је Фабрицио Косими, економски аташе Амбасаде Италије у Београду.
Већ 13. пут суорганизатор сајма је Привредна комора Србије, а технички организатор ЈП „Суботичке пијаце“.
„У прошлој години смо имали 19 оваквих сајмова, ове године ће их бити 20, а у наредној години је план да подржимо и нове који се препознају и почињу да добијају боље место“, подсетио је Милош Јелић из Привредне коморе Србије. „Поред домаћих манифестација, улога ПКС је и да помогне афирмацији и подизању конкурентности својих чланица. Прошле године се 298 фирми из Србије нашло на међународним сајмовима, где је склопљено више од 7.000 контаката, а договорени су и нови послови, чија је вредност више од 45 милиона евра.“
Учешће је узело и девет регионалних привредних комора, међу којима су Регионална привредна комора Војводине и Регионална привредна комора Бекеш жупаније из Мађарске, више од десет предузећа која се баве информационим технологијама, представници Војвођанског ИТ кластера са својих 29 чланова, као и Суботички ИТ кластер са 24 члана. Међу бројним излагачима био је и Правни факултет за привреду и правосуђе.
Национална служба за запошљавање - Филијала Суботица имала је свој штанд на Сајму привреде, где је посетиоце информисала о услугама, мерама и активностима Националне службе за запошљавање. Саветници су обишли штандове и ову манифестацију искористили за успостављање нових контаката са послодавцима, као и за учвршћивање старих са послодавцима са којима имају дугогодишњу сарадњу.