Послови

08.11.2023.

УПРАВА ЗА САРАДЊУ С ЦРКВАМА И ВЕРСКИМ ЗАЈЕДНИЦАМА МИНИСТАРСТВО ПРАВДЕ

УПРАВА ЗА САРАДЊУ С ЦРКВАМА И ВЕРСКИМ ЗАЈЕДНИЦАМА МИНИСТАРСТВО ПРАВДЕ

УПРАВА ЗА САРАДЊУ С ЦРКВАМА И ВЕРСКИМ ЗАЈЕДНИЦАМА
МИНИСТАРСТВО ПРАВДЕ

На основу члана 54. Закона о државним службеницима („Службени гласник РС“, бр. 79/05, 81/05 – исправка, 83/05 – исправка, 64/07, 67/07 - исправка, 116/08, 104/09, 99/14, 97/14, 94/17, 95/18, 157/20 и 142/22), члана 9. став 1. Уредбе о интерном и јавном конкурсу за попуњавање радних места у државним органима („Службени гласник РС“, број 2/19 и 67/21) и закључка Комисије за давање сагласности за ново запошљавање и додатно радно ангажовање код корисника јавних средстава 51 број: 112-8580/2023 од 27.09.2023. године, оглашава 

ЈАВНИ КОНКУРС
ЗА ПОПУЊАВАЊЕ ИЗВРШИЛАЧКИХ РАДНИХ МЕСТА

I Орган у коме се радна места попуњавају: Управа за сарадњу с црквама и верским заједницама – Министарство правде, Нови Београд, Булевар Михајла Пупина 2. 

II Радна место које се попуњавају: 

1. Радно место за помоћ и подршку свештенству, монаштву и верским службеницима, у звању саветник
у Сектору за односе са црквама и верским заједницама, Одсек за сарадњу са црквама и верским заједницама и финансијске послове
1 извршилац

Опис послова: Прикупља и обрађује документацију везану за Програмску активност „Подршка раду свештеника, монаха и верских службеника“; израђује План реализације и нацрт Одлуке о расписивању конкурса по позиву; дефинише и спроводи конкурс; дефинише конкурсне критеријуме за редовне месечне дотације и конкурс за једнократне (ванредне) дотације; заказује Комисију за разматрање поднетих захтева; израђује текст Одлуке о додели средстава и Уговоре о додели средстава; прикупља извештаје о наменском утрошку додељених средстава; учествује у изради Програма и Извештаја о раду Управе; обавља и друге послове по налогу шефа Одсека.

Услови: Стечено високо образовање из научне односно стручне области у оквиру образовно-научног поља друштвено хуманистичких или природно математичких наука на основним академским студијама у обиму од најмање 240 ЕСПБ, мастер академским студијама, специјалистичким академским студијама, специјалистичким струковним студијама, односно на основним студијама у трајању од најмање четири године или специјалистичким студијама на факултету; најмање три године радног искуства у струци, положен државни стручни испит, као и компетенције за рад на радном месту.

Место рада: Нови Београд, Булевар Михајла Пупина 2.

2. Радно место за планско аналитичке послове и послове извештавања у звању саветник
у Сектору за односе са црквама и верским заједницама, Одсек за сарадњу са црквама и верским заједницама и финансијске послове
1 извршилац

Опис послова: Израђује анализе у вези са буџетом у циљу планирања и спровођења финансијске политике у делу који се односи на Управу; учествује у изради предлога финансијског плана Управе и средстава за запослене и друге трошкове у Управи; израђује годишње и месечне планове извршења буџета за Управу и расходе за запослене и друге трошкове из надлежности Управе и прати њихово извршење; врши анализу утрошених средстава и даје предлоге за усклађивање са стварним потребама; врши квалитативну анализу послова са аспекта потребних средстава, припрема извештаје о извршењу буџета и друге извештаје, контролише припремљене захтеве за трансфер средстава; прати реализацију обавеза из области пензијског, инвалидског и здравственог осигурања свештеника и верских службеника цркава и верских заједница; обавља и друге послове по налогу шефа Одсека. 

Услови: Стечено високо образовање из научне односно стручне области у оквиру образовно-научног поља друштвено хуманистичких наука на основним академским студијама у обиму од најмање 240 ЕСПБ, мастер академским студијама, специјалистичким академским студијама, специјалистичким струковним студијама, односно на основним студијама у трајању од најмање четири године или специјалистичким студијама на факултету; најмање три године радног искуства у струци, положен државни стручни испит, као и компетенције за рад на радном месту.

Место рада: Нови Београд, Булевар Михајла Пупина 2.

3. Радно место за подршку и праћење реализације пензијског и инвалидског осигурања за свештенике и верске службенике, у звању млађи саветник
у Сектору за међуверски дијалог, Одсек за међуверски дијалог и опште послове
1 извршилац

Опис послова: Прикупља неопходне податке за потребе реализације програмске активности за ПИО за свештенике и верске службенике и учествује у припреми аката и докумената којима се дефинише оквир за реализацију програмске активности; учествује у координацији са другим државним органима у спровођењу процедура за реализацију програмске активности; води записник са састанака о реализацији уплата за пензијско, инвалидско и здравствено осигурање за свештенике и верске службенике; прикупља, евидентира и ажурира податке у базама података везаних за пензијско, инвалидско и здравствено осигурање за свештенике и верске службенике; обавља и друге послове по налогу шефа Одсека.

Услови: Стечено високо образовање на основним академским студијама у обиму од најмање 240 ЕСПБ, мастер академским студијама, специјалистичким академским студијама, специјалистичким струковним студијама, односно на основним студијама од најмање четири године или специјалистичким студијама на факултету; најмање једна година радног искуства у струци или најмање пет година радног стажа у државним органима, положен државни стручни испит, као и компетенције за рад на радном месту.

Место рада: Нови Београд, Булевар Михајла Пупина 2.

4. Радно место за подршку и развој верског туризма у звању сарадник
у Сектору за односе са црквама и верским заједницама, Одсек за сарадњу са црквама и верским заједницама и финансијске послове
1 извршилац

Опис послова: Прикупља и обрађује документацију за развој туризма цркава и верских заједница; прати стање у области верског туризма цркава и верских заједница и учествује у изради извештаја; учествује у предлагању мера за унапређење и развој верског туризма; прикупља податке о значајним верским објектима цркава и верских заједница за потребе припреме предлога инструмената помоћи за очување значајних културно-историјских објеката; прикупља, евидентира и ажурира податке у базама података везаних за развој верског туризма; припрема материјале за седнице и сачињава записник са седница за развој верског туризма; обавља и друге послове по налогу шефа Одсека.

Услови: Стечено високо образовање на основним академским студијама у обиму од 180 ЕСПБ, основним струковним студијама, односно на студијама у трајању од 3 године и најмање 3 године радног искуства у струци, положен државни стручни испит, као и компетенције за рад на радном месту.

Место рада: Нови Београд, Булевар Михајла Пупина 2.

III Врста радног односа: радна места попуњавају се заснивањем радног односа на неодређено време. 

IV Компетенције које се проверавају у изборном поступку: Сагласно члану 9. Закона о државним службеницима, прописано је да су кандидатима при запошљавању у државни орган, под једнаким условима доступна сва радна места и да се избор кандидата врши на основу провере компетенција. 
Изборни поступак спроводи се у више обавезних фаза и то следећим редоследом: провера општих функционалних компетенција, провера посебних функционалних компетенција, провера понашајних компетенција и интервју са комисијом.
У свакој фази изборног поступка врши се вредновање кандидата и само кандидат који испуни унапред одређено мерило за проверу одређене компетенције у једној фази изборног поступка може да учествује у провери следеће компетенције у истој или наредној фази. 

1. Провера општих функционалних компетенција:
• Организација и рад државних органа Републике Србије - провераваће се путем теста (писано),
• Дигитална писменост - провераваће се решавањем задатака (практичним радом на рачунару),
• Пословна комуникација - провераваће се путем симулације (писано).
У погледу провере опште функционалне компетенције „Дигитална писменост” (поседовању знања и вештина у основама коришћења рачунара, основама коришћења интернета, обради текста и табела, табеларне калкулације), ако учесник конкурса поседује важећи сертификат, потврду или други одговарајући доказ о поседовању знања и вештина из наведених области, и жели да на основу њега буде ослобођен тестирања компетенције – Дигитална писменост, неопходно је да уз пријавни образац (уредно и у потпуности попуњен у делу *Рад на рачунару), достави и тражени доказ у оригиналу или овереној фотокопији. Комисија може одлучити да се кандидату изврши провера наведене компетенције, ако увидом у достављени доказ не може потпуно да оцени поседовање ове компетенције.

Информације o материјалимa за припрему кандидата за проверу општих функционалних компетенција могу се наћи на интернет презентацији Службе за управљање кадровима, www.suk.gov.rs.

2. Провера посебних функционалних компетенција:
Након пријема извештаја о резултатима провере општих функционалних компетенција, међу кандидатима који су испунили мерила за проверу општих функционалних компетенција, врши се провера посебних функционалних компетенција, и то: 

За радно место под редним бројем 1:
1) Посебна функционална компетенција за област рада – стручно-оперативни послови (методе и технике опсервације, прикупљања и евидентирања података) – провераваће се путем симулације (усмено).
2) Посебна функционална компетенција за одређено радно место - планска документа, прописи и акта из надлежности и организације органа (Закон о црквама и верским заједницама, Уредба о уплати доприноса за пензијско и инвалидско и здравствено осигурање за свештенике и верске службенике) - провераваће се путем симулације (усмено).
3) Посебна функционална компетенција за одређено радно место – прописи из делокруга радног места (Закон о општем управном поступку) - провераваће се путем симулације (усмено).

За радно место под редним бројем 2:
1) Посебна функционална компетенција за област рада – стручно-оперативни послови (методе и технике опсервације, прикупљања и евидентирања података) – провераваће се путем симулације (усмено).
2) Посебна функционална компетенција за одређено радно место - планска документа, прописи и акта из надлежности и организације органа (Закон о црквама и верским заједницама, Уредба о уплати доприноса за пензијско и инвалидско и здравствено осигурање за свештенике и верске службенике) - провераваће се путем симулације (усмено).
3) Посебна функционална компетенција за одређено радно место – прописи из делокруга радног места (Закон о порезу на доходак грађана, Закон о здравственом осигурању, Закон о платама државних службеника и намештеника, Закон о доприносима за обавезно социјално осигурање, Закон о пензијском и инвалидском осигурању) - провераваће се путем симулације (усмено).

За радно место под редним бројем 3:
1) Посебна функционална компетенција за област рада – стручно-оперативни послови (методе и технике опсервације, прикупљања и евидентирања података) – провераваће се путем симулације (усмено).
2) Посебна функционална компетенција за одређено радно место - планска документа, прописи и акта из надлежности и организације органа (Закон о црквама и верским заједницама, Уредба о уплати доприноса за пензијско и инвалидско и здравствено осигурање за свештенике и верске службенике) - провераваће се путем симулације (усмено).
3) Посебна функционална компетенција за одређено радно место – прописи из делокруга радног места (Закон о општем управном поступку, Закон о пензијском и инвалидском осигурању) - провераваће се путем симулације (усмено).

За радно место под редним бројем 4:
1) Посебна функционална компетенција за област рада – стручно-оперативни послови (методе и технике опсервације, прикупљања и евидентирања података) – провераваће се путем симулације (усмено).
2) Посебна функционална компетенција за одређено радно место - планска документа, прописи и акта из надлежности и организације органа (Закон о црквама и верским заједницама) - провераваће се путем симулације (усмено).
3) Посебна функционална компетенција за одређено радно место – прописи из делокруга радног места (Закон о општем управном поступку, Закон о туризму, Закон о културним добрима) - провераваће се путем симулације (усмено).

3. Провера понашајних компетенција: Понашајне компетенције (управљање информацијама, управљање задацима и остваривање резултата, оријентација ка учењу и променама, изградња и одржавање професионалних односа, савесност, посвећеност и интегритет) - провераваће се путем психометријских тестова и интервјуа базираном на компетенцијама.

4. Интервју са комисијом: Процена мотивације за рад на радном месту и прихватање вредности државних органа провераваће се путем интервјуа са комисијом (усмено).

V Рок за подношење пријава: Рок за подношење пријава је осам дана и почиње да тече наредног дана од дана објављивања текста јавног конкурса у периодичном издању огласа Националне службе за запошљавање – листу „Пословиˮ.

VI Пријава на јавни конкурс врши се на Обрасцу пријаве који је доступан на интернет презентацији Службе за управљање кадровима www.suk.gov.rs и на интернет презентацији Управе за сарадњу с црквама и верским заједницама – Министарствa правде, www.vere.gov.rs или у штампаној верзији на писарници Управе за сарадњу с црквама и верским заједницама - Министарствa правде, Нови Београд, Булевар Михајла Пупина бр. 2.

Приликом предаје пријаве на јавни конкурс, пријава добија шифру под којом подносилац пријаве учествује у даљем изборном поступку. Подносиоци пријаве се обавештавају о додељеној шифри у року од три дана од пријема пријаве, достављањем наведеног податка на начин који је у пријави назначио за доставу обавештења.

Напомена: Пример правилно попуњеног обрасца пријаве се може погледати на блогу Службе за управљање кадровима (https://kutak.suk.gov.rs/vodic-za-kandidate) у одељку ,,Образац пријавеˮ.

VII Општи услови за запослење: држављанство Републике Србије; да је учесник конкурса пунолетан; да учеснику конкурса раније није престајао радни однос у државном органу због теже повреде дужности из радног односа и да није осуђиван на казну затвора од најмање шест месеци.

VIII Докази које прилажу кандидати који су успешно прошли фазу изборног поступка пре интервјуа са конкурсном комисијом: оригинал или оверена фотокопија уверења о држављанству; оригинал или оверена фотокопија извода из матичне књиге рођених; оверена фотокопија дипломе или уверења којим се потврђује стручна спрема која је наведена у условима за радно место; оригинал или оверена фотокопија доказа о положеном државном стручном испиту за рад у државним органима (уколико кандидат има положен државни стручни испит) / кандидати са положеним правосудним испитом уместо доказа о положеном државном стручном испиту подносе доказ о положеном правосудном испиту; оригинал или оверена фотокопија доказа о радном искуству у струци (потврде, решења и други акти из којих се види на којим пословима, у ком периоду и са којом стручном спремом је стечено радно искуство). Државни службеник који се пријављује на јавни конкурс, уместо уверења о држављанству и извода из матичне књиге рођених подноси решење о распоређивању или премештају на радно место у органу у коме ради или решење да је нераспоређен.

Сви докази прилажу се у оригиналу или фотокопији која је оверена код јавног бележника (изузетно у градовима и општинама у којима нису именовани јавни бележници, приложени докази могу бити оверени у основним судовима, судским јединицама, пријемним канцеларијама основних судова, односно општинским управама као поверени посао). 
Као доказ се могу приложити и фотокопије докумената које су оверене пре 01. марта 2017. године у основним судовима, односно општинским управама. 
Фотокопије докумената које нису оверене од надлежног органа неће се разматрати.

Напомена: Документа о чињеницама о којима се води службена евиденција су: уверење о држављанству, извод из матичне књиге рођених, уверење о положеном државном стручном испиту за рад у државним органима, односно уверење о положеном правосудном испиту. 
Законом о општем управном поступку („Службени гласник РС“, број: 18/16 и 95/18 -аутентично тумачење, 2/23 - одлука УС) је, између осталог, прописано да су органи у обавези да по службеној дужности, када је то неопходно за одлучивање, у складу са законским роковима, бесплатно размењују, врше увид, обрађују и прибављају личне податке о чињеницама садржаним у службеним евиденцијама, осим ако странка изричито изјави да ће податке прибавити сама. 
Потребно је да учесник конкурса у делу Изјава*, у обрасцу пријаве, заокружи на који начин жели да се прибаве његови подаци из службених евиденција. 

IX Рок за подношење доказа: кандидати који су успешно прошли претходне фазе изборног поступка, пре интервјуа с Конкурсном комисијом позивају се да у року од 5 (пет) радних дана од дана пријема обавештења доставе наведене доказе који се прилажу у конкурсном поступку.
Кандидати који не доставе наведене доказе који се прилажу у конкурсном поступку, односно који на основу достављених или прибављених доказа не испуњавају услове за запослење, писмено се обавештавају да су искључени из даљег изборног поступка. Докази се достављају на наведену адресу Управе за сарадњу с црквама и верским заједницама – Министарствa правде, Палата „Србија“, Булевар Михајла Пупина бр. 2, 11070 Нови Београд.

X Датум и место провере компетенција кандидата у изборном поступку: са учесницима конкурса чије су пријаве благовремене, допуштене, разумљиве, потпуне и који испуњавају услове предвиђене огласом о јавном конкурсу, на основу података наведених у обрасцу пријаве на конкурс, изборни поступак ће се спровести, почев од 04.12.2023. године, о чему ће кандидати бити обавештени на бројеве телефона или електронске адресе које су навели у својим пријавама.
Провера општих функционалних компетенција, посебних функционалних компетенција и понашајних компетенција обавиће се у просторијама Службе за управљање кадровима, Палата „Србија“, Нови Београд, Булевар Михајла Пупина бр. 2 – источно крило.
Интервју са Конкурсном комисијом обавиће се у просторијама Управе за сарадњу с црквама и верским заједницама – Министарствa правде, Палата „Србија“, Нови Београд, Булевар Михајла Пупина бр. 2 – источно крило.

Учесници конкурса који су успешно прошли једну фазу изборног поступка обавештавају се о датуму, месту и времену спровођења наредне фазе изборног поступка на контакте (бројеве телефона или електронске адресе), које наведу у својим пријавама.

XI Адреса на коју се подноси попуњен образац пријаве за јавни конкурс: Образац пријаве на конкурс шаље се поштом или непосредно на писарници Управе за сарадњу с црквама и верским заједницама – Министарствa правде, на адреси Палата „Србија“, Булевар Михајла Пупина бр. 2, 11070 Нови Београд, са назнаком „За јавни конкурс за попуњавање извршилачког радног места (назив радног места) ”.

XII Лице задужено за давање обавештења о конкурсу: др Ферид Булић, тел: 011/3117-468, у периоду од 10 до 12 часова.

Напоменe:
Кандидати који први пут заснивају радни однос у државном органу подлежу пробном раду од 6 месеци. Кандидати без положеног државног стручног испита примају се на рад под условом да тај испит положе до окончања пробног рада. Кандидати са положеним државним стручним испитом немају предност у изборном поступку у односу на кандидате без положеног државног стручног испита. 
Неблаговремене, недопуштене, неразумљиве или непотпуне пријаве и пријаве уз које нису приложени сви потребни докази у оригиналу или фотокопији овереној од надлежног органа (јавног бележника, у општинској управи или суду), биће одбачене решењем конкурсне комисије. 
Овај конкурс се објављује на интернет презентацији и огласној табли Управе за сарадњу с црквама и верским заједницама, на интернет презентацији Службе за управљање кадровима, на порталу е-Управе, на интернет презентацији, огласној табли и периодичном издању огласа Националне службе за запошљавање. 
Сви изрази, појмови, именице, придеви и глаголи у овом огласу који су употребљени у мушком граматичком роду, односе се без дискриминације и на особе женског пола.