Послови

27.11.2024.

КОМЕСАРИЈАТ ЗА ИЗБЕГЛИЦЕ И МИГРАЦИЈЕ

КОМЕСАРИЈАТ ЗА ИЗБЕГЛИЦЕ И МИГРАЦИЈЕ

КОМЕСАРИЈАТ ЗА ИЗБЕГЛИЦЕ И МИГРАЦИЈЕ

На основу члана 54. Закона о државним службеницима („Службени гласник РС“, бр. 79/05, 81/05 – исправка, 83/05 – исправка, 64/07, 67/07-исправка, 116/08, 104/09, 99/14, 97/14, 94/17, 95/18, 157/20 и 142/2022), члана 9. став 1. Уредбе о интерном и јавном конкурсу за попуњавање радних места („Службени гласник РС“, бр. 2/2019 и 67/2021) и Закључка Комисије за давање сагласности за ново запошљавање и додатно радно ангажовање код корисника јавних средстава 51 број: 112-6517/2023 од 26. јула 2023. године, оглашава

ЈАВНИ КОНКУРС
ЗА ПОПУЊАВАЊЕ ИЗВРШИЛАЧКИХ РАДНИХ МЕСТА

I Орган у коме се радно место попуњава: Комесаријат за избеглице и миграције, Народних хероја број 4, 11070 Нови Београд. 

II Место рада: Нови Београд, Народних хероја број 4. 

III Радно место које се попуњава: 

1. Радно место за кадровске послове у звању саветник
у Групи за кадровске послове, у Сектору за опште, правне, кадровске и административне у Комесаријату за избеглице и миграције
1 извршилац

Опис радног места: Припрема и израђује опште и појединачне акте из области управљања људским ресурсима; пружа стручну подршку и учествује у анализи радних места;припрема нацрт кадровског плана Комесаријата; врши проверу правилне припреме извештаја о вредноцању радне успешнопсти; обавља стручне послове и израђује акта за потребе спровођења конкурсног поступка; припрема нацрте одговора на тужбе и жалбе упредметима из области радних односа и других области; учествује у раду комисија за попис имовине и обавеза и другим комисијама; обавља и друге послове по налогу руковидиоца Групе.

Услови: Стечено високо образовање из научне, односно стручне области у оквиру oбразовно-научног поља друштвено-хуманистичких наука на основним академским студијама у обиму од најмање 240 ЕСПБ бодова, мастер академским студијама, специјалистичким академским студијама, специјалистичким струковним студијама, односно на основним студијама у трајању од најмање четири године или специјалистичким студијама на факултету; положен државни стручни испит; најмање 3 годинe радног искуства у струци, као и потребне компентеције за рад на радном месту.

2. Радно место за административне послове у звању референт
у Одсеку за координацију послова у центрима за азил, у Сектору за прихват, збрињавање, реадмисију, трајна решења и азил у Комесаријату за избеглице и миграције Републике Србије
1 извршилац

Опис радног места: Врши пријем, разврставање и евиденцију докумената за предмете досијеа тражилаца азила и других лица смештених у центрима за азил; прима, отвара и прегледа, одлаже, чува и архивира документацију насталу у раду Одељења; учествује у вођењу и ажурирању евиденција о активностима у центрима за азил и евиденцију о тражиоцима азила који бораве ван центра за азил а потребан им је смештај; учествује у изради дневних, седмичних, месечних, годишњих извештаја о центрима за азил и извештаја о ванредним догађајима и инцидентима у центрима за азил; учествује у вођењу евиденције о подели хуманитарне помоћи; обавља и друге послове по налогу шефа Одсека.

Услови: Образовање стечено у средњој школи друштвеног, информатичког или техничког смера; положен државни стручни испит; најмање 2 годинe радног искуства у струци, као и потребне компентеције за рад на радном месту

IV Фазе изборног поступка и учешће кандидата:
Изборни поступак се спроводи из више обавезних фаза и то следећим редоследом: провера општих функционалних компетенција, провера посебних функционалних компетенција, провера понашајних компетенција и интервју са Конкурсном комисијом. 
У свакој фази изборног поступка врши се вредновање кандидата и само кандидат који испуни унапред одређено мерило за проверу одређене компетенције у једној фази изборног поступка може да учествује у провери следеће компетенције у истој или наредној фази изборног поступка. 

У изборном поступку проверавају се: 
Опште функционалне компетенције за оба радна места:
1. Организација и рад државних органа РС - провераваће се путем теста на рачунару
2. Дигитална писменост - провераваће се решавањем задатака (практичним радом на рачунару)
3. Пословна комуникација - провераваће се писаном симулацијом на рачунару.

Напомена: У погледу провере опште функционалне компетенције „Дигитална писменостˮ (поседовањe знања и вештина у основама коришћења рачунара, основама коришћења интернета, обради текста и табеларне калкулације), ако поседујете одговарајући сертификат, потврду или други писани доказ о поседовању ове компетенције на траженом нивоу и желите да на основу њега будете ослобођени тестирања компетенције – Дигитална писменост, неопходно је да уз пријавни образац (уредно и у потпуности попуњен у делу *Рад на рачунару), доставите и тражени доказ у оригиналу или овереној фотокопији. Комисија ће на основу приложеног доказа донети одлуку да ли може или не може да прихвати доказ који сте приложили уместо тестовне провере.  
Информације o материјалимa за припрему кандидата за проверу општих функционалних компетенција могу се наћи на сајту Службе за управљање кадровима, www.suk.gov.rs.

1. Посебне функционалне компетенције: 
Након пријема извештаја о резултатима провере општих функционалних компетенција, међу кандидатима који су испунили мерила за проверу општих функционалних компетенција, врши се провера посебних функционалних компетенција, и то:

за радно место за кадровске послове:
Посебна функционална компетенција за област рада послови управљања људским ресурсима - прописи у областима радно-правних односа у државним органима - провераваће се путем симулације (писано).
Посебна функционална компетенција за одређено радно место – планска документа, прописи и акта из надлежности и организације органа - Закон о избеглицама - провераваће се путем симулације (писано).
Посебна функционална компетенција за одређено радно место – прописи из делокруга радног места - Закон о платама државних службеника и Посебан колективни уговор за државне органе - провераваће се путем симулације (писано). 

за радно место за административне послове:
Посебна функционална компетенција за област рада административно-технички послови - канцеларијско пословање - провераваће се путем симулације (писано).
Посебна функционална компетенција за одређено радно место – планска документа, прописи и акта из надлежности и организације органа - Закон о азилу и привременој заштити - провераваће се путем симулације (писано). 

Информације о материјалима за припрему кандидата за проверу посебних функционалних компетенција могу се наћи на сајту Комесаријата за избеглице и миграције, www.kirs.gov.rs.  

3. Понашајне компетенције:
Понашајне компетенције (управљање информацијама; управљање задацима и остваривање резултата; оријентација ка учењу и променама; изградња и одржавање професионалних односа; савесност, посвећеност и интегритет) - провераваће се путем психометријских тестова и интервјуа базираног на компетенцијама.

4. Интервју са комисијом и вредновање кандидата:
Процена мотивације за рад на радном месту и прихватање вредности државних органа -  провераваће се путем интервјуа са комисијом (усмено).

V Рок за подношење пријава: рок за подношење пријава је осам дана и почиње да тече наредног дана од дана објављивања у периодичном издању огласа Националне службе за запошљавање – листу „Пословиˮ.

VI Општи услови за запослење: држављанство Републике Србије; да је учесник конкурса пунолетан; да учеснику конкурса раније није престајао радни однос у државном органу због теже повреде дужности из радног односа и да није осуђиван на казну затвора од најмање шест месеци

VII Пријава на јавни конкурс врши се: на Обрасцу пријаве који је доступан на интернет презентацији Комесаријата за избеглице и миграције и у штампаној верзији на писарници Комесаријата за избеглице и миграције, Нови Београд, ул. Народних хероја бр. 4, као и на званичној интернет презентацији Службе за управљање кадровима www.suk.gov.rs.
Пријава на јавни конкурс врши се на Обрасцу пријаве који је приложен уз текст Огласа и која је саставни део Уредбе о интерном и јавном конкурсу за попуњавање радних места у државном органу („Службени гласник РС“, бр. 2/2019 и 67/2021). (Напомена: моле се кандидати да приликом попуњавања Обрасца пријаве обрате пажњу да су преузели исправан Образац пријаве који се односи на радно место на које желе да конкуришу, односно да у горњем левом углу Обрасца пријаве пише тачан назив органа и радног места на које се конкурише).

Приликом предаје пријаве на јавни конкурс, пријава добија шифру под којом подносилац пријаве учествује у даљем изборном поступку. Шифра пријаве уноси се у образац пријаве након што конкурса комисија састави списак кандидата међу којима се спроводи изборни поступак. Подносиоци пријаве обавештавају се о додељеној шифри у року од три дана од пријема пријаве, достављањем наведеног податка на начин на који је у пријави назначен за доставу обавештења.

Напомена: Пример правилно попуњеног обрасца пријаве може се наћи на блогу Службе за управљање кадровима (https://kutak.suk.gov.rs/vodic-za-kandidate) у одељку ,,Образац пријавеˮ.

VIII Докази које прилажу кандидати који су успешно прошли фазе изборног поступка пре интервјуа са Конкурсном комисијом: оригинал или оверена фотокопија уверења о држављанству; оригинал или оверена фотокопија извода из матичне књиге рођених; оригинал или оверена фотокопија дипломе којом се потврђује стручна спрема; оригинал или оверена фотокопија доказа о положеном државном стручном испиту за рад у државним органима (кандидати са положеним правосудним испитом уместо доказа о положеном државном стручном испиту, подносе доказ о положеном правосудном испиту); оригинал или оверена фотокопија доказа о радном искуству у струци (потврда, решење и други акти из којих се види на којим пословима, у ком периоду и са којом стручном спремом је стечено радно искуство). Државни службеник који се пријављује на јавни конкурс, уместо уверења о држављанству и извода из матичне књиге рођених подноси решење о распоређивању или премештају на радно место у органу у коме ради или решење да је нераспоређен. оригинал или оверена фотокопија потврде да кандидату раније није престајао радни однос у државном органу због теже повреде радне дужности из радног односа издате од стране државних органа у коме је учесник јавног конкурса био у радном односу.
Сви докази прилажу се у оригиналу или фотокопији која је оверена код јавног бележника (изузетно у градовима и општинама у којима нису именовани јавни бележници, приложени докази могу бити оверени у основним судовима, судским јединицама, пријемним канцеларијама основних судова, односно општинским управама као поверени посао).
Као доказ се могу приложити и фотокопије докумената које су оверене пре 1. марта 2017. године у основним судовима, односно општинскоj управи. 

Напомена: Законом о општем управном поступку („Службени гласник РСˮ, број: 18/16 и 95/18 – аутентично тумачење и 2/2023 Одлука УС) је, између осталог, прописано да су органи у обавези да по службеној дужности, када је то неопходно за одлучивање, у складу са законским роковима, бесплатно размењују, врше увид, обрађују и прибављају личне податке о чињеницама садржаним у службеним евиденцијама, осим ако странка изричито изјави да ће податке прибавити сама.  Документа о чињеницама о којима се води службена евиденција су: уверење о држављанству, извод из матичне књиге рођених, уверење о положеном државном стручном испиту за рад у државним органима, односно уверење о положеном правосудном испиту. Потребно је да учесник конкурса у делу Изјава*, у обрасцу пријаве, заокружи на који начин жели да се прибаве његови подаци из службених евиденција.

IX Рок за подношење доказа: кандидати који су успешно прошли претходне фазе изборног поступка, пре интервјуа са Конкурсном комисијом позивају се да у року од пет радних дана од дана пријема обавештења доставе наведене доказе који се прилажу у конкурсном поступку. 
Кандидати који не доставе наведене доказе који се прилажу у конкурсном поступку, односно који на основу достављених или прибављених доказа не испуњавају услове за запослење, писмено се обавештавају да су искључени из даљег изборног поступка.
Докази се достављају на адресу Комесаријата за избеглице и миграције, Народних хероја бр.4 11070 Нови Београд.
Пример правилно попуњене потврде од послодавца може се погледати на блогу Службе за управљање кадровима (https://kutak.suk.gov.rs/vodic-za-kandidate) у одељку ,,Предаја докумената.” У оквиру корака “Предаја докумената” можете преузети шаблон потврде коју послодавац може да попуни.

X Датум и место провере компетенција учесника конкурса у изборном поступку: са учесницима конкурса чије су пријаве благовремене, допуштене, разумљиве, потпуне и који испуњавају услове предвиђене огласом о јавном конкурсу, на основу података наведених у обрасцу пријаве на конкурс, изборни поступак ће се спровести, почев од 20.12.2024. године, о чему ће кандидати бити обавештени на бројеве телефона или електронске адресе које су навели у својим пријавама.
Провера општих функционалних компетенција, посебних функционалних компентенција и понашајних компетенција ће се обавити у Служби за управљање кадровима, у Палати „Србија“, 11070 Нови Београд, Булевар Михајла Пупина број 2 (источно крило). Интервју са Конкурсном комисијом ће се обавити у просторијама Комесаријата за избеглице и миграције, Народних хероја  бр. 4 11070 Нови Београд. Учесници конкурса који су успешно прошли једну фазу изборног поступка обавештавају се о датуму, месту и времену спровођења наредне фазе изборног поступка на контакте (бројеве телефона или електронске адресе), које наведу у својим обрасцима пријава.

XI Општи услови за рад на радном месту: држављанство Републике Србије; да је учесник конкурса пунолетан; да учеснику конкурса раније није престајао радни однос у државном органу због теже повреде дужности из радног односа и да није осуђиван на казну затвора од најмање шест месеци.

XII Трајање радног односа: Радни однос се заснива на неодређено време.

XIII Лице које је задужено за давање обавештења: тел: Невенка Ристић 011/285-7578.

XIV Адреса на коју се подноси попуњен образац пријаве на конкурс: Пријаве на конкурс шаљу се поштом или предају непосредно на писарници Комесаријата за избеглице и миграције, Народних хероја бр. 4. 11070 Нови Београд, са назнаком „За јавни конкурс”. 

Напоменe:
Чланом 9. Закона о државним службеницима прописано је да су кандидатима при запошљавању у државни орган под једнаким условима доступна сва радна места и да се избор кандидата врши на основу провере компетенција. Кандидати који први пут заснивају радни однос у државном органу подлежу пробном раду од 6 месеци. Кандидати без положеног државног стручног испита примају се на рад под условом да тај испит положе до окончања пробног рада. Кандидати са положеним државним стручним испитом немају предност у изборном поступку у односу на кандидате без положеног државног стручног испита. 

Пробни рад је обавезан за све који први пут заснивају радни однос у државном органу. Пробни рад за радни однос на неодређено време траје шест месеци.
Државни службеник на пробном раду који је засновао радни однос на неодређено време и државни службеник који је засновао радни однос на неодређено време, а који нема положен државни стручни испит, полаже државни стручни испит у року од шест месеци од дана заснивања радног односа.

Неблаговремене, недопуштене, неразумљиве или непотпуне пријаве, биће одбачене решењем конкурсне комисије. 

Јавни конкурс спроводи Конкурсна комисија коју је именовао комесар Комесаријата за избеглице и миграције. 
 
Овај оглас објављује се на огласној табли и интернет презентацији Комесаријата за избеглице и миграције: www.kirs.gov.rs, на интернет презентацији Службе за управљање кадровима: www.suk.gov.rs, на порталу e-управе, на интернет презентацији и периодичном издању огласа Националне службе за запошљавање.

Сви изрази, појмови, именице, придеви и глаголи у овом огласу који су употребљени у мушком граматичком роду, односе се без дискриминације и на особе женског пола.