Послови

01.06.2022.

Више радних места...

РЕПУБЛИКА СРБИЈА КОМЕСАРИЈАТ ЗА ИЗБЕГЛИЦЕ И МИГРАЦИЈЕ

РЕПУБЛИКА СРБИЈА
КОМЕСАРИЈАТ ЗА ИЗБЕГЛИЦЕ И МИГРАЦИЈЕ

На основу члана 54. Закона о државним службеницима („Службени гласник РС“, бр. 79/05, 81/05 – исправка, 83/05 – исправка, 64/07, 67/07-исправка, 116/08, 104/09, 99/14, 97/14, 94/17, 95/18 и 157/20), члана 9. став 1. Уредбе о интерном и јавном конкурсу за попуњавање радних места („Службени гласник РС“, бр. 2/2019 и 67/2021) и Закључка Комисије за давање сагласности за ново запошљавање и додатно радно ангажовање код корисника јавних средстава 51 број: 112-732/2022 од 31. јануара 2022. године,  Комесаријат за избеглице и миграције оглашава

ЈАВНИ КОНКУРС ЗА ПОПУЊАВАЊЕ ИЗВРШИЛАЧКИХ РАДНИХ МЕСТА У КОМЕСАРИЈАТУ ЗА ИЗБЕГЛИЦЕ И МИГРАЦИЈЕ

I Орган у коме се раднa местa попуњавају:  
Комесаријат за избеглице и миграције, 11070 Нови Београд, Народних хероја број 4. 

II Место рада: Нови Београд, Народних хероја број 4 

III Радна места која се попуњавају: 

1. Радно место за примарни прихват, остваривање права повратника по реадмисији и програме хуманитарне помоћи у звању саветник, у Одељењу за прихват, збрињавање и повратнике по реадмисији, у Сектору за прихват, збрињавање, реадмисију и трајна решења у Комесаријату за избеглице и миграције– 1 извршилац


Опис радног места: Врши процену ситуација и предлаже мере за прихват лица у ванредним околностима; прати стање и услове у колективном смештају и предлаже мере и предузима активности за побољшање услова збрињавања; организује примарни прихват повратника по реадмисији и остварује сарадњу са прихватним центрима и даје предлоге у вези функционисања прихватних центара за смештај повратника по реадмисији; сарађује са локалним органима, повереницима, међународним, владиним и невладиним организацијама, удружењима и другим субјектима ради пружања помоћи угроженим лицима; врши пријем странака, из управних округа које координира и пружа помоћ у примени и у остваривању права на збрињавање, предлаже конкретна решења и прати реализацију истих; пружа помоћ у остваривању права повратника по реадмисији и прати реализацију истих; организује и спроводи расподелу хуманитарне и друге помоћи, води евиденције и припрема извештаје о броју и структури корисника пружене хуманитарне и друге помоћи и стара се о равномерном и благовременом пружању одобрене помоћи; учествује у реализацији појединачних пројеката за интеграцију избеглих лица, раду комисија за попис имовине и обавеза и другим комисијама; обавља и друге послове по налогу начелника Одељења.
Услови: Стечено високо образовање из научне, односно стручне области у оквиру oбразовно-научног поља друштвено-хуманистичких, или техничко-технолошких наука, на основним академским студијама у обиму од најмање 240 ЕСПБ бодова, мастер академским студијама, специјалистичким академским студијама, специјалистичким струковним студијама, односно на основним студијама у трајању од најмање четири године или специјалистичким студијама на факултету; положен државни стручни испит; најмање 3 године радног искуства у струци, као и потребне компентеције за рад на радном месту. 


2. Радно место за добровољни повратак азиланата у земље порекла у звању саветник, у Одељењу за координацију послова у центрима за азил и прихватним центрима, у Сектору за прихват, збрињавање, реадмисију и трајна решења у Комесаријату за избеглице и миграције - 1 извршилац

Опис радног места: Прати стање, утврђује потребе и предлаже мере и активности за обезбеђивање помоћи у сврху одрживог повратка; информише лица о могућностима добровољног повратка и евидентира могућности за њихов повратак; предлаже мерe за олакшавање повратка у земље порекла у сарадњи са међународним организацијама;  воде евиденцију о броју лица која су се добровољно вратила у земљу порекла; израђује анализе о проблемима повратка у земљу порекла; обавља анкетирање заинтересованих лица за повратак у земљу порекла; учествује у раду комисија за попис имовине и обавеза и другим комисијама; обавља и друге послове по налогу начелника Одељења

Услови: Стечено високо образовање из научне, односно стручне области у оквиру oбразовно-научног поља друштвено-хуманистичких, или техничко-технолошких наука, на основним академским студијама у обиму од најмање 240 ЕСПБ бодова, мастер академским студијама, специјалистичким академским студијама, специјалистичким струковним студијама, односно на основним студијама у трајању од најмање четири године или специјалистичким студијама на факултету; положен државни стручни испит; најмање 3 годинe радног искуства у струци, као и потребне компентеције за рад на радном месту. 

3. Радно место за сарадњу са међународним и домаћим владиним и невладиним организацијама  у звању саветник, у Групи за повратак и сарадњу са међународним организацијама и односе са јавношћу, у Сектору за прихват, збрињавање, реадмисију и трајна решења у Комесаријату за избеглице и миграције -1 извршилац

Опис радног места: Прати стање, утврђује потребе и предлаже мере и активности за обезбеђивање помоћи у сврху одрживог повратка избеглица у републике бивше СФРЈ и интерно расељених лица на Косову и Метохији; сарађује са међународним и домаћим, владиним и невладиним организацијама и удружењима у циљу спровођења пројеката повратка, збрињавања и интеграције; сарађује са надлежним државним органима и службама ради несметане дистрибуције  помоћи повратницима у државе/местима претходног пребивалишта, и организације добровољног повратка  у републике бивше СФРЈ; сарађује са удружењима избеглица  и невладиним организацијама и евидентира проблеме у остваривању припадајућих права повратника у бивше  републике СФРЈ; прати, координира и припрема извештаје о  сарадњи са  међународним и домаћим, владиним и невладиним организацијама; учествује у раду комисија за попис имовине и обавеза и другим комисијама; обавља и друге послове по налогу руководиоца Групе                                                            

Услови: Стечено високо образовање из научне области правне, економске, или филолошке науке, на основним академским студијама у обиму од најмање 240 ЕСПБ бодова, мастер академским студијама, специјалистичким академским студијама, специјалистичким струковним студијама, односно на основним студијама у трајању од најмање четири године или специјалистичким студијама на факултету; положен државни стручни испит; најмање 3 годинe радног искуства у струци, као и потребне компентеције за рад на радном месту. 

4. Радно место за нормативне послове у звању саветник, у Групи за нормативне послове, у Сектору за опште, правне, кадровске и административне послове у Комесаријату за избеглице и миграције - 1 извршилац

Опис радног места: Припрема нацрте закона и предлога подзаконских аката из делокруга Комесаријата; припрема мишљења на нацрте закона и друге предлоге подзаконских аката чији су предлагачи други органи државне управе и припрема предлоге одговора на амандмане народних посланика на предлоге закона, као и о примени закона и подзаконских аката из делокруга Комесаријата; сарађује са члановима радних група за израду нацрта закона и других подзаконских аката; учествује у стварању нормативних услова за рад Комесаријата као органа надлежног за прикупљање и анализу података о обиму и токовима миграција и праћење миграционих трендова; решава у управним стварима; обавља послове у вези са регистрацијом расељених лица; учествује у реализацији пројеката и раду комисија за попис имовине и обавеза и другим комисијама; обавља и друге послове по налогу руководиоца Групе.

Услови: Стечено високо образовање из научне области правне науке, на основним академским студијама у обиму од најмање 240 ЕСПБ бодова, мастер академским студијама, специјалистичким академским студијама, специјалистичким струковним студијама, односно на основним студијама у трајању од најмање четири године или специјалистичким студијама на факултету; положен државни стручни испит; најмање 3 годинe радног искуства у струци,  као и потребне компентеције за рад на радном месту.

5. Радно место за имовинско-правне послове у звању саветник, у Групи за имовинско-правне пословe, у Сектору за опште, правне, кадровске и административне послове у Комесаријату за избеглице и миграције - 1 извршилац

Опис радног места: Води евиденције, прикупља и ажурира податке о имовинско-правном статусу
непокретности у државној својини чији је корисник Комесаријат; учествује у припреми меморандума, правилника и уговора о коришћењу, закупу и купопродаји непокретности, као и других уговора који за предмет имају регулисање имовинско правних односа; покреће поступке уписа права на непокретностима пред регистрима непокретности и друге поступке везане за имовинско правне односе; припрема документацију и акте неопходне за спровођење поступака прибављања, отуђења, давања на коришћење, односно у закуп непокретности у државној својини; врши појединачне радње у управном поступку; припрема документа за стамбену комисију Комесаријата која одлучује о решавaњу стамбених потреба избеглица у складу са Законом о избеглицама; учествује у припреми јавних конкурса за решавање стамбених потреба избеглица; учествује у раду комисија за попис имовине и обавеза и другим комисијама; обавља друге послове по налогу руководиоца Групе. 

Услови: Стечено високо образовање из научне области правне науке, на основним академским студијама у обиму од најмање 240 ЕСПБ бодова, мастер академским студијама, специјалистичким академским студијама, специјалистичким струковним студијама, односно на основним студијама у трајању од најмање четири године или специјалистичким студијама на факултету; положен државни стручни испит;  најмање 3 годинe радног искуства у струци, као и потребне компентеције за рад на радном месту.

IV Фазе изборног поступка и учешће кандидата:
Изборни поступак се спроводи из више обавезних фаза и то следећим редоследом: провера општих функционалних компетенција, провера посебних функционалних компетенција, провера понашајних компетенција и интервју са Конкурсном комисијом. 

У свакој фази изборног поступка врши се вредновање кандидата и само кандидат који испуни унапред одређено мерило за проверу одређене компетенције у једној фази изборног поступка може да учествује у провери следеће компетенције у истој или наредној фази изборног поступка. 

У изборном поступку проверавају се: 

1. Опште функционалне компетенције, и то:
-„Организација и рад државних органа Републике Србијеˮ – провераваће се путем теста (писано);
-„Дигитална писменостˮ – провераваће се решавањем задатака (практичним радом на рачунару); 
-  „Пословна комуникацијаˮ – провераваће се путем симулације (писано).

Напомена: У погледу провере опште функционалне компетенције „Дигитална писменостˮ, ако поседујете одговарајући сертификат, потврду или други писани доказ о поседовању ове компетенције на траженом нивоу и желите да на основу њега будете ослобођени тестирања компетенције – Дигитална писменост, неопходно је да уз пријавни образац (уредно и у потпуности попуњен у делу *Рад на рачунару), доставите и тражени доказ у оригиналу или овереној фотокопији. Комисија ће на основу приложеног доказа донети одлуку да ли може или не може да прихвати доказ који сте приложили уместо тестовне провере.  
Информације o материјалимa за припрему кандидата за проверу општих функционалних компетенција могу се наћи на сајту Службе за управљање кадровима, www.suk.gov.rs.

2. Посебне функционалне компетенције: 
Након пријема извештаја о резултатима провере општих функционалних компетенција, међу кандидатима који су испунили мерила за проверу општих функционалних компетенција, врши се провера посебних функционалних компетенција, и то:

За радно место под редним бројем 1:

Посебна функционална компетенција за област рада студијско-аналитички послови (прикупљање и обрада података из различитих извора, укључујући и способност критичког вредновања и анализирања доступних информација; методологија праћења, спровођења, вредновања и извештавања о ефектима јавних политика) - провераваће се путем симулације (усмено).

Посебна функционална компетенција за одређено радно место – прописи из надлежности и организације органа (Закон о избеглицама) - провераваће се путем симулације (усмено). 

Посебна функционална компетенција за одређено радно место – прописи из делокруга радног места (Закон о управљању миграцијама и Уредба о збрињавању избеглица) - провераваће се путем симулације (усмено).


За радно место под редним бројем 2:

Посебна функционална компетенција за област рада студијско-аналитички послови (прикупљање и обраду података из различитих извора, укључујући и способност критичког вредновања и анализирања доступних информација) - провераваће се путем симулације (усмено).

Посебна функционална компетенција за одређено радно место – прописи из надлежности и организације органа (Закон о азилу и привременој заштити) - провераваће се путем симулације (усмено). 

Посебна функционална компетенција за одређено радно место – прописи из делокруга радног места (Закон о странцима) - провераваће се путем симулације (усмено).

За радно место под редним бројем 3:

Посебна функционална компетенција за област рада студијско-аналитички послови (прикупљање и обрадa података из различитих извора, укључујући и способност критичког вредновања и анализирања доступних информација) - провераваће се путем симулације (усмено).

Посебна функционална компетенција за одређено радно место – прописи из надлежности и организације органа (Закон о избеглицама) - провераваће се путем симулације (усмено). 

Посебна функционална компетенција за одређено радно место – прописи и акти из делокруга радног места (Закон о управљању миграцијама и Уредба о средствима за подстицање програма или недостајућег дела средстава за финансирање програма од јавног интереса која реализују удружења ) - провераваће се путем симулације (усмено). 

Посебна функционална компетенција за одређено радно место - процедуре из делокруга радног места (Процедура за финансирање предлога програма од значаја за популацију избеглица, интерно расељених лица, тражилаца азила и повратника по основу споразума о реадмисији) - провераваће се путем симулације (усмено).


За радно место под редним бројем 4:

Посебна функционална компетенција за област рада нормативних послова (Законодавни процес) - провераваће се путем симулације (усмено).

Посебна функционална компетенција за одређено радно место – професионално окружење и прописи из надлежности и организације органа (Закон о избеглицама и Закон о управљању миграцијама) - провераваће се путем симулације (усмено). 

Посебна функционална компетенција за одређено радно место – прописи из делокруга радног места (Закон о општем управном поступку, Закон о слободном приступу информацијама од јавног значаја и Уредба о ближим условима и мерилима за утврђивање реда првенства за решавање стамбених потреба избеглица) - провераваће се путем симулације (усмено).


За радно место под редним бројем 5:

Посебна функционална компетенција за област рада управно-правни послови (Oпшти управни поступак и правила извршења решења донетог у управном поступку) - провераваће се путем симулације (усмено).

Посебна функционална компетенција за одређено радно место – прописи из надлежности и организације органа (Закон о избеглицама) - провераваће се путем симулације (усмено). 

Посебна функционална компетенција за одређено радно место – прописи из делокруга радног места (Закон о јавној својини, Закон о поступку уписа у катастар непокретности и водова и Закон о хипотеци) - провераваће се путем симулације (усмено).

Информације о материјалима за припрему кандидата за проверу посебних функционалних компетенција за свих пет радних места могу се наћи на сајту Комесаријата за избеглице и миграције, www.kirs.gov.rs. 


3. Понашајне компетенције:

Понашајне компетенције за радно место 1, 2, 3, 4 и 5 (управљање информацијама; управљање задацима и остваривање резултата; оријентација ка учењу и променама; изградња и одржавање професионалних односа; савесност, посвећеност и интегритет ) - провераваће се путем психометријских тестова и интервјуа базираног на компетенцијама.

4. Интервју са комисијом и вредновање кандидата за свих пет извршилачких радних места:
Процена мотивације за рад на радном месту и прихватање вредности државних органа -  провераваће се путем интервјуа са комисијом (усмено).

V Рок за подношење пријава: рок за подношење пријава је осам дана и почиње да тече наредног дана од дана објављивања у периодичном издању огласа Националне службе за запошљавање – листу „Пословиˮ.

VI Пријава на јавни конкурс врши се на Обрасцу пријаве који је доступан на интернет презентацији Комесаријата за избеглице и миграције и у штампаној верзији на писарници Комесаријата за избеглице и миграције, Нови Београд, ул. Народних хероја бр. 4, као и на званичној интернет презентацији Службе за управљање кадровима www.suk.gov.rs.

Пријава на јавни конкурс врши се на Обрасцу пријаве који је приложен уз текст овог конкурса и који је саставни део Уредбе о интерном и јавном конкурсу за попуњавање радних места у државном органу („Службени гласник РС“, бр. 2/2019 и 67/2021). (Напомена: моле се кандидати да приликом попуњавања Обрасца пријаве обрате пажњу да су преузели исправан Образац пријаве који се односи на радно место на које желе да конкуришу, односно да у горњем левом углу Обрасца пријаве пише тачан назив органа и радног места на које се конкурише).

Приликом предаје пријаве на јавни конкурс, пријава добија шифру под којом подносилац пријаве учествује у даљем изборном поступку. Шифра пријаве уноси се у образац пријаве након што конкурса комисија састави списак кандидата међу којима се спроводи изборни поступак. Подносиоци пријаве обавештавају се о додељеној шифри у року од три дана од пријема пријаве, достављањем наведеног податка на начин на који је у пријави назначен за доставу обавештења.

Напомена: Пример правилно попуњеног обрасца пријаве може се наћи на блогу Службе за управљање кадровима (https://kutak.suk.gov.rs/vodic-za-kandidate) у одељку ,,Образац пријавеˮ.

VII Докази које прилажу кандидати који су успешно прошли фазе изборног поступка пре интервјуа са Конкурсном комисијом: оригинал или оверена фотокопија уверења о држављанству; оригинал или оверена фотокопија извода из матичне књиге рођених; оригинал или оверена фотокопија дипломе којом се потврђује стручна спрема; оригинал или оверена фотокопија доказа о положеном државном стручном испиту за рад у државним органима (кандидати са положеним правосудним испитом уместо доказа о положеном државном стручном испиту, подносе доказ о положеном правосудном испиту); оригинал или оверена фотокопија доказа о радном искуству у струци (потврда, решење и други акти из којих се види на којим пословима, у ком периоду и са којом стручном спремом је стечено радно искуство). Државни службеник који се пријављује на јавни конкурс, уместо уверења о држављанству и извода из матичне књиге рођених подноси решење о распоређивању или премештају на радно место у органу у коме ради или решење да је нераспоређен.

Сви докази прилажу се у оригиналу или фотокопији која је оверена код јавног бележника (изузетно у градовима и општинама у којима нису именовани јавни бележници, приложени докази могу бити оверени у основним судовима, судским јединицама, пријемним канцеларијама основних судова, односно општинским управама као поверени посао).
 Као доказ се могу приложити и фотокопије докумената које су оверене пре 1. марта 2017. године у основним судовима, односно општинскоj управи. 

Напомена: Законом о општем управном поступку („Службени гласник РСˮ, број: 18/16 и 95/18 – аутентично тумачење) је, између осталог, прописано да су органи у обавези да по службеној дужности, када је то неопходно за одлучивање, у складу са законским роковима, бесплатно размењују, врше увид, обрађују и прибављају личне податке о чињеницама садржаним у службеним евиденцијама, осим ако странка изричито изјави да ће податке прибавити сама.  Документа о чињеницама о којима се води службена евиденција су: уверење о држављанству, извод из матичне књиге рођених, уверење о положеном државном стручном испиту за рад у државним органима, односно уверење о положеном правосудном испиту. Потребно је да учесник конкурса у делу Изјава*, у обрасцу пријаве, заокружи на који начин жели да се прибаве његови подаци из службених евиденција.

VIII Рок за подношење доказа: кандидати који су успешно прошли претходне фазе изборног поступка, пре интервјуа са Конкурсном комисијом позивају се да у року од пет радних дана од дана пријема обавештења доставе наведене доказе који се прилажу у конкурсном поступку. 
Кандидати који не доставе наведене доказе који се прилажу у конкурсном поступку, односно који на основу достављених или прибављених доказа не испуњавају услове за запослење, писмено се обавештавају да су искључени из даљег изборног поступка.
Докази се достављају на адресу Комесаријата за избеглице и миграције, Народних хероја бр. 4 11070 Нови Београд.

IX Датум и место провере компетенција учесника конкурса у изборном поступку: са учесницима конкурса чије су пријаве благовремене, допуштене, разумљиве, потпуне и који испуњавају услове предвиђене огласом о јавном конкурсу, на основу података наведених у обрасцу пријаве на конкурс, изборни поступак ће се спровести, почев од 23. јуна 2022. године, о чему ће кандидати бити обавештени на бројеве телефона или електронске адресе које су навели у својим пријавама.

Провера општих функционалних компетенција, посебних функционалних компентенција и понашајних компетенција ће се обавити у Служби за управљање кадровима, у Палати „Србија“, 11070 Нови Београд, Булевар Михајла Пупина број 2 (источно крило). Интервју са Конкурсном комисијом ће се обавити у просторијама Комесаријата за избеглице и миграције, Народних хероја  бр. 4 11070 Нови Београд. Учесници конкурса који су успешно прошли једну фазу изборног поступка обавештавају се о датуму, месту и времену спровођења наредне фазе изборног поступка на контакте (бројеве телефона или електронске адресе), које наведу у својим обрасцима пријава.

X Општи услови за рад на радном месту: држављанство Републике Србије; да је учесник конкурса пунолетан; да учеснику конкурса раније није престајао радни однос у државном органу због теже повреде дужности из радног односа и да није осуђиван на казну затвора од најмање шест месеци.

XI Трајање радног односа:  Радни однос се заснива на неодређено време.

XII Лице које је задужено за давање обавештења: Петар Божовић, тел: 011/312-95-94 и 011/285-7578

XIII Адреса на коју се подноси попуњен образац пријаве на конкурс: Пријаве на конкурс шаљу се поштом или предају непосредно на писарници Комесаријата за избеглице и миграције, Народних хероја бр. 4. 11070 Нови Београд, са назнаком „За јавни конкурс”. 

НАПОМЕНE

Чланом 9. Закона о државним службеницима прописано је да су кандидатима при запошљавању у државни орган под једнаким условима доступна сва радна места и да се избор кандидата врши на основу провере компетенција. Кандидати који први пут заснивају радни однос у државном органу подлежу пробном раду од 6 месеци. Кандидати без положеног државног стручног испита примају се на рад под условом да тај испит положе до окончања пробног рада. Кандидати са положеним државним стручним испитом немају предност у изборном поступку у односу на кандидате без положеног државног стручног испита. 

Пробни рад је обавезан за све који први пут заснивају радни однос у државном органу. Пробни рад за радни однос на неодређено време траје шест месеци.

Државни службеник на пробном раду који је засновао радни однос на неодређено време и државни службеник који је засновао радни однос на неодређено време, а који нема положен државни стручни испит, полаже државни стручни испит у року од шест месеци од дана заснивања радног односа.

Кандидати који конкуришу на више радних места подносе појединачне пријаве за свако радно место на које конкуришу. 

Неблаговремене, недопуштене, неразумљиве или непотпуне пријаве, биће одбачене решењем конкурсне комисије. 

Јавни конкурс спроводи Конкурсна комисија коју је именовао комесар Комесаријата за избеглице и миграције. 

Овај оглас објављује се на огласној табли и интернет презентацији Комесаријата за избеглице и миграције: www.kirs.gov.rs, на интернет презентацији Службе за управљање кадровима: www.suk.gov.rs, на порталу e-управе, на интернет презентацији и периодичном издању огласа Националне службе за запошљавање.

Сви изрази, појмови, именице, придеви и глаголи у овом огласу који су употребљени у мушком граматичком роду, односе се без дискриминације и на особе женског пола.